María
Bobadilla Pérez
Profesora Contratada Doutora
Publicaciones (49) Publicaciones de María Bobadilla Pérez
2024
-
Can didactic audiovisual translation enhance intercultural learning through CALL? Validity and reliability of a students’ questionnaire
Journal for Multicultural Education, Vol. 18, Núm. 1-2, pp. 206-223
-
Creative dubbing as an innovative tool in the EFL primary classroom: Pre-service teachers' perspectives
Empirical Studies in Didactic Audiovisual Translation (Taylor and Francis), pp. 90-108
-
Finding spaces for improvement in the didactic use of audiovisual translation in the EFL classroom: The case of the TRADILEX project
Paralleles, Vol. 2024, Núm. 36, pp. 217-233
-
Formación metodológica en educación plurilingüe en los programas de Educación Superior en España: ¿está el profesorado en formación preparado en AICLE?
Revista de educación, Núm. 403, pp. 31-60
-
ICT integration in FLT: An analysis of TPACK implementation in Spanish Primary Teacher Education
Digital Education Review, Núm. 45, pp. 214-221
2023
-
Multimodal literacy and pluriliteracy in the Primary School classroom through a transmedia narrative El niño, el topo, el zorro y el caballo, by Charlie Mackesy
Texto Livre, Vol. 16
-
Preservice Physical Education teachers´ attitudes towards teaching in Foreign Languages. Expectations and training needs
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 7, pp. 25-44
-
Retos para la educación bilingüe/plurilingüe en la formación profesional
El poder y la promesa de la educación bilingüe (Tirant lo Blanch), pp. 95-106
-
Tendencias en la formación inicial del especialista en lenguas extranjeras en Educación Primaria: un análisis crítico
Nuevas tendencias en investigación e innovación en Didáctica de la Lengua y la Literatura (Octaedro), pp. 49-68
2022
-
Adquisición de las lenguas extranjeras en educación infantil: el enfoque AICLE y la discriminación auditiva
Educación artística para el cambio (Peter Lang), pp. 35-42
-
Comparative Study on Speaking Assessment Rubrics in Trinity and Cambridge Language Certificates Adaptation to the Common European Framework Guidelines
Acta Universitatis Sapientiae, Philologica, Vol. 14, Núm. 2, pp. 50-67
-
Exploring Audiovisual translation as a didactic tool in the Secondary school foreign language classroom
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 4, pp. 81-96
-
MULTIMODALITIES IN DIDACTIC AUDIOVISUAL TRANSLATION: A TEACHERS´ PERSPECTIVE
CURRENT TRENDS IN TRANSLATION TEACHING AND LEARNING E, Vol. 9, pp. 337-374
2021
-
Adaptación infantil dle Lazarillo de Tormes
El Lazarillo de Tormes y sus continuadores (Peter Lang), pp. 267-282
-
Does bilingualism expand the cognitive experience of the students? A case study in early childhood education
Research Anthology on Bilingual and Multilingual Education (IGI Global), pp. 290-303
-
La discriminación auditiva y el aprendizaje de la lengua extranjera en “Plurinfantil”
Actas del III Congreso Internacional de Música y Cultura para la Inclusión y la Innovación
-
La educación musical y la aplicación de los principios metodológicos AICLE: planificación de su empleo en educación infantil
Actas del III Congreso Internacional de Música y Cultura para la Inclusión y la Innovación
-
The Tenant of Wildfell Hall: El künstlerroman femenino como modelo didáctico en la literatura inglesa
Oceánide, Núm. 14, pp. 51-57
2020
-
AICLE en educación infantil: Un estudio de caso en torno a la implementación de plurilingüismo en galicia
E-SEDLL, Núm. 3, pp. 113-124
-
The use of the L1 in a CLIL lesson in Secondary Education in Galicia
Didáctica. Lengua y literatura, Núm. 32, pp. 183-193