Natalia
Suárez Fernández
Publicaciones en las que colabora con Natalia Suárez Fernández (20)
2020
-
Los deberes escolares. Un tema objeto de polémica
La psicología en el día a día del aula (Servicio de Publicaciones), pp. 30-35
2019
-
Individual precursors of student homework behavioral engagement: The role of intrinsic motivation, perceived homework utility and homework attitude
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. APR
-
Student perception of teacher and parent involvement in homework and student engagement: The mediating role of motivation
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. JUN, pp. 1384
2018
-
Deberes escolares y rendimiento académico: un estudio comparativo entre el alumnado inmigrante y nativo
Revista de Psicología y Educación, Vol. 13, Núm. 2, pp. 92-98
2017
-
Cambios en la implicación en los deberes escolares a lo largo de la Educación Secundaria Obligatoria
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 29, Núm. 2, pp. 266-278
-
Homework and academic achievement: Student, teacher and parent involvement
Factors Affecting Academic Performance (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 141-155
-
How do student prior achievement and homework behaviors relate to perceived parental involvement in homework?
Frontiers in Psychology, Vol. 8, Núm. JUL
-
Rendimiento académico, enfoques de trabajo e implicación en los deberes escolares
Magis: Revista Internacional de Investigación en Educación, Vol. 10, Núm. 20, pp. 123-142
2016
-
Homework involvement and academic achievement of native and immigrant students
Frontiers in Psychology, Vol. 7, Núm. OCT
-
Percepción de la implicación parental en los deberes escolares y rendimiento académico en estudiantes de Secundaria
Revista española de pedagogía, Vol. 74, Núm. 265, pp. 481-498
2015
-
Diferencias en la percepción de la implicación parental en los deberes escolares en función del nivel de motivación de los estudiantes
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 5, Núm. 3, pp. 313-323
-
Homework and academic achievement across Spanish Compulsory Education
Educational Psychology, Vol. 35, Núm. 6, pp. 726-746
-
Implicación familiar, autoconcepto del adolescente y rendimiento académico
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 5, Núm. 3, pp. 293-311
-
La motivación e implicación en los deberes escolares a lo largo de la escolaridad obligatoria
Revista de psicodidáctica, Vol. 20, Núm. 1, pp. 47-63
-
Perfiles motivacionales como combinación de expectativas de autoeficacia y metas académicas en estudiantes universitarios
European journal of education and psychology, Vol. 8, Núm. 1, pp. 1-8
-
Predicting approach to homework in Primary school students
Psicothema, Vol. 27, Núm. 4, pp. 334-340
-
Relationships between perceived parental involvement in homework, student homework behaviors, and academic achievement: differences among elementary, junior high, and high school students
Metacognition and Learning, Vol. 10, Núm. 3, pp. 375-406
-
Teachers' feedback on homework, homework-related behaviors, and academic achievement
Journal of Educational Research, Vol. 108, Núm. 3, pp. 204-216
2014
-
Variables que predicen la implicación de los estudiantes en las tareas para casa en Educación Secundaria
Revista de Psicología y Educación, Vol. 9, Núm. 2, pp. 45-55
2011
-
Implementation of training programs in self-regulated learning strategies in moodle format: results of a experience in higher education
Psicothema, Vol. 23, Núm. 2, pp. 274-281