Verónica
Crespo Pereira
Profesora Ayudante Doctora
Publicaciones en las que colabora con Verónica Crespo Pereira (29)
2024
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Systematic Literature Review on Tourism Marketing in the Metaverse
Zenodo
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Systematic Literature Review on Tourism Marketing in the Metaverse
Zenodo
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Tourism marketing in the metaverse: A systematic literature review, building blocks, and future research directions
PLoS ONE, Vol. 19, Núm. 5 May
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Traveler segmentation through Instagram Fashion Influencers. Mirror Tourist as a new segment consumer group
Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 78
2023
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Facing the challenges of metaverse: a systematic literature review from social sciences and marketing and communication
El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 1
2022
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Estrategias de comunicación y marketing de marcas de lujo y fast fashion durante la crisis del COVID-19
Uru: Revista de Comunicación y Cultura, Núm. 5, pp. 123-134
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Nostalgia, Retro-Marketing, and Neuromarketing: An Exploratory Review
Journal of Creative Industries and Cultural Studies: JOCIS, Núm. 7, pp. 107-126
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Retromarketing: concepts, determining factors, strategies, and scopes of application
Atlantic Review of Economics: Revista Atlántica de Economía, Vol. 5, Núm. 1
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Short video content en la estrategia de marca: Análisis del uso de TikTok por el Museo del Prado
Revista Mediterránea de Comunicación: Mediterranean Journal of Communication, Vol. 13, Núm. 1, pp. 331-344
2021
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Estudio económico vertical de los principales grupos de concentración publicitaria televisiva en España: Atresmedia y Mediaset año 2018
RISTI: Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, Núm. 40, pp. 279-288
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Marketing de prensa en tiempos de COVID-19: Comparativa de los patrones de consumo de prensa nativa y digital
Uru: Revista de Comunicación y Cultura, Núm. 4, pp. 194-209
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Public and City Marketing Applied to Improve Participatory Processes in Socio-Economic Paradigm Shifts: Energy Transition. A case study
Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI
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Public and City Marketing Applied to Improve Participatory Processes in Socio-Economic Paradigm Shifts: Energy Transition. A case study.
PROCEEDINGS OF 2021 16TH IBERIAN CONFERENCE ON INFORMATION SYSTEMS AND TECHNOLOGIES (CISTI'2021)
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Vertical economic study of the main television advertising concentration groups in spain: Atresmedia and mediaset year 2018
RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, Vol. 2021, Núm. E40, pp. 279-288
2020
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El Neuromarketing como metodología para el conocimiento del comportamiento del consumidor: aplicación en la consultoría y transferencia a la Academia
Comunicación & métodos, Vol. 2, Núm. 1, pp. 200-217
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Exploitation of the income system of the web tv of the generalist television in the andean community and southern cone: Advertising as the main route of income
RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, Vol. 2020, Núm. E32, pp. 559-571
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Explotación del sistema de ingresos de la Web TV de la televisión generalista en la Comunidad Andina y Cono Sur: la publicidad como vía clave de ingresos
RISTI: Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, Núm. 32, pp. 559-571
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The twilight of advertising investment in Spanish regional televisions: Bankruptcy of a financing model
Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI
2019
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An approach to the implementation of neuromarketing techniques by European private TV broadcasters
El profesional de la información, Vol. 28, Núm. 5
2018
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Acciones de innovación de las radiotelevisiones públicas europeas
Debates sobre valores e indicadores del servicio audiovisual público en Europa (Sociedad Latina de Comunicación Social), pp. 17-31