Verónica
Crespo Pereira
Profesora Axudante Doutora
Publicacións nas que colabora con Verónica Crespo Pereira (31)
2024
-
Systematic Literature Review on Tourism Marketing in the Metaverse
Zenodo
-
Systematic Literature Review on Tourism Marketing in the Metaverse
Zenodo
-
Tourism marketing in the metaverse: A systematic literature review, building blocks, and future research directions
PLoS ONE, Vol. 19, Núm. 5 May
-
Traveler segmentation through Instagram Fashion Influencers. Mirror Tourist as a new segment consumer group
Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 78
2023
-
Facing the challenges of metaverse: a systematic literature review from social sciences and marketing and communication
El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 1
2022
-
Estrategias de comunicación y marketing de marcas de lujo y fast fashion durante la crisis del COVID-19
Uru: Revista de Comunicación y Cultura, Núm. 5, pp. 123-134
-
Nostalgia, Retro-Marketing, and Neuromarketing: An Exploratory Review
Journal of Creative Industries and Cultural Studies: JOCIS, Núm. 7, pp. 107-126
-
Retromarketing: concepts, determining factors, strategies, and scopes of application
Atlantic Review of Economics: Revista Atlántica de Economía, Vol. 5, Núm. 1
-
Short video content en la estrategia de marca: Análisis del uso de TikTok por el Museo del Prado
Revista Mediterránea de Comunicación: Mediterranean Journal of Communication, Vol. 13, Núm. 1, pp. 331-344
2021
-
Estudio económico vertical de los principales grupos de concentración publicitaria televisiva en España: Atresmedia y Mediaset año 2018
RISTI: Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, Núm. 40, pp. 279-288
-
Marketing de prensa en tiempos de COVID-19: Comparativa de los patrones de consumo de prensa nativa y digital
Uru: Revista de Comunicación y Cultura, Núm. 4, pp. 194-209
-
Public and City Marketing Applied to Improve Participatory Processes in Socio-Economic Paradigm Shifts: Energy Transition. A case study
Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI
-
Public and City Marketing Applied to Improve Participatory Processes in Socio-Economic Paradigm Shifts: Energy Transition. A case study.
PROCEEDINGS OF 2021 16TH IBERIAN CONFERENCE ON INFORMATION SYSTEMS AND TECHNOLOGIES (CISTI'2021)
-
Vertical economic study of the main television advertising concentration groups in spain: Atresmedia and mediaset year 2018
RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, Vol. 2021, Núm. E40, pp. 279-288
2020
-
El Neuromarketing como metodología para el conocimiento del comportamiento del consumidor: aplicación en la consultoría y transferencia a la Academia
Comunicación & métodos, Vol. 2, Núm. 1, pp. 200-217
-
Exploitation of the income system of the web tv of the generalist television in the andean community and southern cone: Advertising as the main route of income
RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, Vol. 2020, Núm. E32, pp. 559-571
-
Explotación del sistema de ingresos de la Web TV de la televisión generalista en la Comunidad Andina y Cono Sur: la publicidad como vía clave de ingresos
RISTI: Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, Núm. 32, pp. 559-571
-
The twilight of advertising investment in Spanish regional televisions: Bankruptcy of a financing model
Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI
2019
-
An approach to the implementation of neuromarketing techniques by European private TV broadcasters
El profesional de la información, Vol. 28, Núm. 5
2018
-
Acciones de innovación de las radiotelevisiones públicas europeas
Debates sobre valores e indicadores del servicio audiovisual público en Europa (Sociedad Latina de Comunicación Social), pp. 17-31