Pedro
Vega Marcote
Profesor Titular de Universidad
Publicaciones (59) Publicaciones de Pedro Vega Marcote
2024
-
Developing systems thinking to address climate change
International Journal of Sustainability in Higher Education
-
La Educación para la Sostenibilidad en las enseñanzas mínimas de Educación Primaria
Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 46, pp. 89-106
2023
-
Education Research Facing a Future Marked by Climate Emergency: Analysis of Recent Scientific Production
Handbook of Sustainability Science in the Future, pp. 273-298
-
I Premio WE SEA-UDC 2022 a traballos fin de grao e mestrado en sustentabilidade e economía circular
ed. lit.
Servizo de Publicacións
-
Transformative Learning, Teaching and Action in the Most Challenging Times
Frontiers Media
-
‘Campus, Home, City: Laboratories of Change’, the Education or Sustainability Program of the University of a Coruña
Journal of Sustainability Perspectives, Vol. 3, pp. 263-270
2022
-
Editorial: Transformative learning, teaching, and action in the most challenging times
Frontiers in Education
-
In Search of Transformative Learning for Sustainable Development: Bibliometric Analysis of Recent Scientific Production
Frontiers in Education, Vol. 7
-
La importancia de la alfabetización informacional en la enseñanza de las Ciencias
30 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: la enseñanza de las ciencias en un entorno intercultural
2021
-
Actitudes del profesorado en formación abordando el Cambio Ambiental Global
Actas electrónicas del XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias 2021. Aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible
-
Dealing with global environmental change: the design and validation of the GEC attitude scale
Environmental Education Research, Vol. 27, Núm. 1, pp. 110-131
-
III Premio UDC sustentabilidade a traballos fin de grao e mestrado 2020
ed. lit.
Servizo de Publicacións
-
On the Nature of Quality in the Contexts of Academic Publication and Sustainability
Frontiers in Education, Vol. 6
-
The challenge of global environmental change: Attitudinal trends in teachers-in-training
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 2, pp. 1-19
-
¿Qué competencias son necesarias para formar un profesorado comprometido con la Sostenibilidad?
Actas electrónicas del XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias 2021. Aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible
2020
-
Circular economy, sustainability and teacher training in a higher education institution
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 21, Núm. 7, pp. 1351-1366
-
Do the personal attributes of teachers in training affect their attitudes towards transformative environmental education?
Pensamiento Educativo, Vol. 57, Núm. 2, pp. 1-22
-
II Premio UDC sustentabilidade a traballos fin de grao e mestrado 2019
dir.
Servizo de Publicacións
-
¿Influyen las características personales del profesorado en formación en sus actitudes hacia una educación ambiental transformadora?
Pensamiento educativo: revista de investigación educacional latinoamericana, Vol. 57, Núm. 2, pp. 2
-
“Campus, casa, cidade: Laboratorios do cambio”, un proxecto multidisciplinar para promover a sustentabilidade ambiental e social
Contextos universitarios tranformadores: boas prácticas no marco dos GID