Cathryn
Teasley Severino
Profesora Titular de Universidade
Publications (22) Cathryn Teasley Severino publications
2024
-
Curricular Convergences and Divergences Around Global Citizenship Education: Between the Universal and the Pluriversal
Springer International Handbooks of Education (Springer Nature), pp. 345-362
2020
-
A Decolonial, Intersectional Approach to Disrupting Whiteness, Neoliberalism, and Patriarchy in Western Early Childhood Education and Care
Springer International Handbooks of Education (Springer Nature), pp. 41-58
-
Cornerstone of the Commons: Building equity through new-public spaces for the education and care of the very young
Policy Futures in Education, Vol. 18, Núm. 1, pp. 117-137
2013
-
Constructing Spanish: Discourses of language hegemony in Spain
Education, Dominance and Identity (Sense Publishers), pp. 101-118
-
Educating against the cultural politics and complicities of containment
Roma Education in Europe: Practices, Policies and Politics (Taylor and Francis), pp. 29-41
2012
-
Aprendizagens pós-coloniais em tempos neocoloniais
Boletim da Academia Galega da Lingua Portuguesa, Núm. 5, pp. 171-184
-
Deconstructing discourses on racism in educational contexts in Spain: Along a continuum fo racialization, new and old
Globalisms and power: Iberian education and curriculum policies (Peter Lang), pp. 193-206
-
Postcolonial Perspective, Social Integration and Cultural Diversity vis-à-vis Neoliberal Policies and Practices in Galizan Schooling
Power and Education, Vol. 4, Núm. 3, pp. 303-314
2009
-
Postcolonial Learning in Neocolonial Times
International Journal of Learning, Vol. 16, Núm. 6, pp. 91-100
-
Race, diversity, and curriculum in the era of globalization
Curriculum Inquiry, Vol. 39, Núm. 1, pp. 75-96
2008
-
Postcolonial perspectives on the inclusion of immigrant students in Galiza, Spain
Education Policy Analysis Archives, Vol. 16, pp. 1-33
2007
-
Colaborar para fomentar la integración de las personas con enfermedades psíquicas en los estudios superiores
II Congreso Nacional sobre Universidad y Discapacidad: XI Reunión del Real Patronato sobre Discapacidad. Conclusiones y propuestas de actuación.
-
Entrevista a Cathryn Teasley Severino
interviewee
Andaina: revista do Movemento Feminista Galego, Núm. 48, pp. 24-26
2006
-
Atención a la diversidad en la Universidad de A Coruña
La accesibilidad como medio para educar en la diversidad: educación, diversidad y accesibilidad en el entorno europeo
2005
-
Ambiguous legacy: Instituting student diversity at a Spanish secondary school
Cultural Studies - Critical Methodologies, Vol. 5, Núm. 2, pp. 206-229
-
PAADP: Programa de Asesoramiento e Atención a Diversidade para o Profesorado
A Coruña : Centro Universitario de Formación e Innovación Educativa, 2005
-
Respuestas socioeducativas ante la creciente diversidad cultural en Galicia
Aula de innovación educativa, Núm. 146, pp. 29-32
2004
-
El lugar del Otro en el discurso educativo reformista del Estado español contemporáneo
Estudios de sociolingüística: Linguas, sociedades e culturas, Vol. 5, Núm. 2, pp. 231-256
-
The culture of discourse on educational reform in Spain
Review of Education, Pedagogy, and Cultural Studies, Vol. 26, Núm. 4, pp. 249-275
2002
-
Perdidos en la batalla: el tratamiento del alumnado socioculturalmente diverso en la reforma de la LOGSE
Educar, Núm. 29, pp. 67-90