Matías Enrique
Membiela Pollán
Profesor Axudante Doutor
Publications (41) Matías Enrique Membiela Pollán publications View referenced research data.
2024
-
Tourism marketing in the metaverse: A systematic literature review, building blocks, and future research directions
PLoS ONE, Vol. 19, Núm. 5 May
2023
-
Facing the challenges of metaverse: a systematic literature review from social sciences and marketing and communication
El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 1
-
Individual Attitudes and Social Norms as Determinants of the Electric Vehicle Purchase
Springer Proceedings in Business and Economics
-
Innovación tecnológica y trabajo decente, calidad del empleo y retribución económica
Salario mínimo y el trabajo decente ante la innovación tecnológica en España (Aranzadi), pp. 49-84
-
Tourism marketing in a metaverse context: the new reality of European museums on meta
Museum Management and Curatorship, Vol. 38, Núm. 4, pp. 468-489
2022
-
Calidad del empleo juvenil en el contexto de la OCDE
Revista de economía mundial, Núm. 62, pp. 125-150
-
Estrategias de comunicación y marketing de marcas de lujo y fast fashion durante la crisis del COVID-19
Uru: Revista de Comunicación y Cultura, Núm. 5, pp. 123-134
-
Nostalgia, Retro-Marketing, and Neuromarketing: An Exploratory Review
Journal of Creative Industries and Cultural Studies: JOCIS, Núm. 7, pp. 107-126
-
Retromarketing: concepts, determining factors, strategies, and scopes of application
Atlantic Review of Economics: Revista Atlántica de Economía, Vol. 5, Núm. 1
-
Short video content en la estrategia de marca: Análisis del uso de TikTok por el Museo del Prado
Revista Mediterránea de Comunicación: Mediterranean Journal of Communication, Vol. 13, Núm. 1, pp. 331-344
2021
-
Comportamiento del consumidor y nostalgia: revisión y análisis bibliométrico sobre retromarketing
Atlantic Review of Economics: Revista Atlántica de Economía, Vol. 4, Núm. 1
-
Effects of social media on structural social capital and subjective well-being: Insights from a review of the literature
Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI
-
El turismo cultural en el ecosistema transmedia
Viajar entre lo virtual y lo real: Turismo, marketing digital, tecnología y comunicación (Media XXI), pp. 84-100
-
Social Actions and Corporate Social Responsibility in the Public Service Media of Spain, France and Portugal
Advances in Intelligent Systems and Computing
2020
-
Cultural Tourism in Social Media, the paradigm of the Camino de Santiago Francés
Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI
-
Estrategias comunicativas de social media influencers para creación de marca: el caso de Carlos Ríos y Café Secreto
adComunica: revista científica de estrategias, tendencias e innovación en comunicación, Núm. 20, pp. 123-150
-
Relational Marketing and Brand Community: the Case of Netflix
Redmarka: revista académica de marketing aplicado, Vol. 24, Núm. 2, pp. 251-274
-
The media and its influence in the three dimensions of social capital: An opportunity for social marketing?
RAE-IC: Revista de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación, Vol. 7, Núm. 14, pp. 258-289
-
The twilight of advertising investment in Spanish regional televisions: Bankruptcy of a financing model
Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI
2019
-
Herramientas de Marketing digital y competencia: una aproximación al estado de la cuestión
Atlantic Review of Economics: Revista Atlántica de Economía, Vol. 2, Núm. 3