Publicaciones (41) Publicaciones de Matías Enrique Membiela Pollán Ver datos de investigación referenciados.

2023

  1. Facing the challenges of metaverse: a systematic literature review from social sciences and marketing and communication

    El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 1

  2. Individual Attitudes and Social Norms as Determinants of the Electric Vehicle Purchase

    Springer Proceedings in Business and Economics

  3. Innovación tecnológica y trabajo decente, calidad del empleo y retribución económica

    Salario mínimo y el trabajo decente ante la innovación tecnológica en España (Aranzadi), pp. 49-84

  4. Tourism marketing in a metaverse context: the new reality of European museums on meta

    Museum Management and Curatorship, Vol. 38, Núm. 4, pp. 468-489

2022

  1. Calidad del empleo juvenil en el contexto de la OCDE

    Revista de economía mundial, Núm. 62, pp. 125-150

  2. Estrategias de comunicación y marketing de marcas de lujo y fast fashion durante la crisis del COVID-19

    Uru: Revista de Comunicación y Cultura, Núm. 5, pp. 123-134

  3. Nostalgia, Retro-Marketing, and Neuromarketing: An Exploratory Review

    Journal of Creative Industries and Cultural Studies: JOCIS, Núm. 7, pp. 107-126

  4. Retromarketing: concepts, determining factors, strategies, and scopes of application

    Atlantic Review of Economics: Revista Atlántica de Economía, Vol. 5, Núm. 1

  5. Short video content en la estrategia de marca: Análisis del uso de TikTok por el Museo del Prado

    Revista Mediterránea de Comunicación: Mediterranean Journal of Communication, Vol. 13, Núm. 1, pp. 331-344

2021

  1. Comportamiento del consumidor y nostalgia: revisión y análisis bibliométrico sobre retromarketing

    Atlantic Review of Economics: Revista Atlántica de Economía, Vol. 4, Núm. 1

  2. Effects of social media on structural social capital and subjective well-being: Insights from a review of the literature

    Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI

  3. El turismo cultural en el ecosistema transmedia

    Viajar entre lo virtual y lo real: Turismo, marketing digital, tecnología y comunicación (Media XXI), pp. 84-100

  4. Social Actions and Corporate Social Responsibility in the Public Service Media of Spain, France and Portugal

    Advances in Intelligent Systems and Computing

2020

  1. Cultural Tourism in Social Media, the paradigm of the Camino de Santiago Francés

    Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI

  2. Estrategias comunicativas de social media influencers para creación de marca: el caso de Carlos Ríos y Café Secreto

    adComunica: revista científica de estrategias, tendencias e innovación en comunicación, Núm. 20, pp. 123-150

  3. Relational Marketing and Brand Community: the Case of Netflix

    Redmarka: revista académica de marketing aplicado, Vol. 24, Núm. 2, pp. 251-274

  4. The media and its influence in the three dimensions of social capital: An opportunity for social marketing?

    RAE-IC: Revista de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación, Vol. 7, Núm. 14, pp. 258-289

  5. The twilight of advertising investment in Spanish regional televisions: Bankruptcy of a financing model

    Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI

2019

  1. Herramientas de Marketing digital y competencia: una aproximación al estado de la cuestión

    Atlantic Review of Economics: Revista Atlántica de Economía, Vol. 2, Núm. 3