Víctor
Arufe Giráldez
Profesor Titular de Universidad
Universidad de Cantabria
Santander, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Cantabria (18)
2024
-
20 años de investigación científica de la revista Retos, nuevas tendencias en Educación Física, Deportes y Recreación: análisis bibliométrico
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 54, pp. 355-361
-
Impact of competitive games in physical education classes on emotional and psychological well-being
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 4, pp. 924-933
2023
-
ANALYSIS OF OUT-OF-SCHOOL SPORTS PRACTICE IN SPANISH CHILDREN AGED 6 TO 12 YEARS OLD
Sport Science, Vol. 16, Núm. 1, pp. 120-127
-
Análisis cualitativo de la opinión de una muestra de profesorado de Educación Infantil sobre la clase de psicomotricidad
Educa: revista internacional para la calidad educativa, Vol. 3, Núm. 2, pp. 116-145
-
Apoyo al talento deportivo: Experiencia de mentoring del Programa Amentúrate (Universidad de Cantabria)
Actas 6º Congreso Mundial de Educación EDUCA 2023
-
Diferencias en la condición física y valores antropométricos en alumnado de 11 y 12 años tras un plan de intervención de hábitos saludables
Sportis: Revista Técnico-Científica del Deporte Escolar, Educación Física y Psicomotricidad, Vol. 9, Núm. 2, pp. 237-261
-
LONG-COVID, RESPIRATORY SEQUELAE AND PHYSICAL ACTIVITY: A BIBLIOMETRIC ANALYSIS
Sport Science, Vol. 2023, pp. 93-100
-
Levels of physical activity in childhood. Analysis of Family influence, gender, type of school and place of residence
Environment and Social Psychology, Vol. 8, Núm. 3
-
News of the Pedagogical Models in Physical Education—A Quick Review
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 3
-
Plan de intervención sobre los hábitos saludables en escolares de 11 y 12 años: resultados sobre los valores antropométricos y su condición física
Actas 6º Congreso Mundial de Educación EDUCA 2023
-
SOCCER TRAINING METHODOLOGY: A COACH’S VISION
Physical Education Theory and Methodology, Vol. 23, Núm. 5, pp. 651-661
-
Variations in aim and catch values in 11-and 12-year-old children in northern Spain during SARS-CoV-2 loc-kdown
Rehabilitacia, Vol. 60, Núm. 1, pp. 74-92
2022
-
Gamification in Physical Education: A Systematic Review
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 8
-
Implications for balance in 11- and 12-year-old children in northern Spain during SARS-CoV-2 lockdown
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Variations in Manual Dexterity in 11-and 12-Year-Old Children in the North of Spain in the SARS-CoV-2 Lockdown
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 12
2021
-
Changes in physical fitness, dietary habits and family habits for spanish children during sars‐cov‐2 lockdown
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 24
-
Differences on habitual physical activity index in primary schoolchildren according to age and gender
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 14
-
Impact of SARS-CoV-2 lockdown on anthropometric parameters in children 11/12 years old
Nutrients, Vol. 13, Núm. 11