Cultura y Comunicación Interactiva
Universidade de Santiago de Compostela
Santiago de Compostela, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidade de Santiago de Compostela (39)
2024
-
Catalysts of Change: Technological Innovations Shaping Spanish Public Proximity Media
Journalism and Media, Vol. 5, Núm. 2, pp. 444-455
-
Public health communication from digital native media
Communicating Public Health Risk: The Case of Radon Gas (Taylor and Francis), pp. 45-58
2023
-
Fake News in the Post-COVID-19 Era? The Health Disinformation Agenda in Spain
Societies, Vol. 13, Núm. 11
2021
-
Journalistic fact-checking of information in pandemic: Stakeholders, hoaxes, and strategies to fight disinformation during the covid-19 crisis in spain
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 3, pp. 1-15
-
Normal is not normative: Public relations indicators from a Spanish secondary political and economic region
Public Relations Inquiry, Vol. 10, Núm. 2, pp. 197-219
2020
-
Business Economic Context of Electoral Debates on Television the communication sector in Spain
Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI
-
Comparative analysis of corporate communication management between companies and institutions: the Galician case
Comunicacao e Sociedade, Vol. 2020, Núm. Special Issue, pp. 37-51
-
Comunicación y crisis del coronavirus en España. Primeras lecciones
El profesional de la información, Vol. 29, Núm. 3
-
Gestión de la comunicación en la Pequeña y Mediana Empresa. Potencial estratégico, filosofía y tendencias
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 26, pp. 927-938
-
New information comsumptions: the impact of audiences on journalistic roles
Information visualization in the era of innovative journalism (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 82-93
-
Transmedia or repurposing journalism? News brands in the era of convergence. Compared study of Greek elections coverage by El País (ES), The Guardian (UK), La Repubblica (IT), and Público (PT)
Journalism, Vol. 21, Núm. 9, pp. 1300-1319
2019
-
Agencias de comunicación en España en la encrucijada digital. Prácticas, perspectivas y visión de futuro
El profesional de la información, Vol. 28, Núm. 6
-
Audiencias participativas en el servicio audiovisual público europeo:: Producción de contenidos y derechos de autor
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 60, pp. 93-102
-
Contenidos audiovisuales en social media: Análisis comparativo de Facebook y Youtube
Fonseca, Journal of Communication, Núm. 19, pp. 223-236
-
Desde el paradigma móvil
Comunicación móvil (UOC), pp. 17-20
-
Indicadores de regulación y gobernanza de las radiotelevisones públicas europeas
La Innovación de la Innovación, Del Medio al Contenido Predictivo.: Actas del III Simposio Internacional sobre Gestión de la Comunicación (XESCOM, 2018)
-
Online activity of the main public televisions in Europe Visitors web, bounce rank, and traffic from social networks
2019 14TH IBERIAN CONFERENCE ON INFORMATION SYSTEMS AND TECHNOLOGIES (CISTI)
-
Online activity of the main public televisions in Europe: Visitors web, bounce rank, and traffic from social networks
Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI
2018
-
Adprosumidores, medios sociales, vídeo online y Comunicación Corporativa. Tendencias inmediatas.
Comunicación organizacional en entornos "online": gestión, actores y recursos (Sociedad Latina de Comunicación Social), pp. 13-28
-
Avances y retos de la gestión de la comunicación en el siglo XXI. Procesos, necesidades y carencias en el ámbito institucional
Estudios sobre el mensaje periodístico, Núm. 24, pp. 921-940