Centro
Facultad de Ciencias de la Educación
Publicaciones (144) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2023
-
A dimensión educativa das Irmandades da Fala. Algunhas propostas e realizacións
Sarmiento: Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación, Vol. 27, pp. 337-362
-
A militancia política: do tempo republicano á ditadura franquista
Grial: revista galega de cultura, Núm. 237, pp. 14-23
-
A pilot study for a smartphone app for the prevention of depression in non-professional caregivers
Aging and Mental Health, Vol. 27, Núm. 1, pp. 166-175
-
A proxección mediática de Manuel M. Murguía en Galiza e na emigración galega: da súa conformación como historiador até a súa morte, pasando polo seu oitenta aniversario (1856-1923)
Follas novas: revista de estudos rosalianos, Núm. 8, pp. 10-23
-
A representación do dragón na Literatura Infantil e Xuvenil galega do século XX
Boletín galego de literatura, Núm. 61
-
ANALYSIS OF OUT-OF-SCHOOL SPORTS PRACTICE IN SPANISH CHILDREN AGED 6 TO 12 YEARS OLD
Sport Science, Vol. 16, Núm. 1, pp. 120-127
-
Activity of universities in social networks. Correlations of rankings, students, followers and interactions
El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 1
-
Analizando los contextos educativos en la respuesta al alumnado con Enfermedades Raras
Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 41, Núm. 3, pp. 75-98
-
Analysis of Occupational Therapy Students’ Pedagogical Practices for the Forging of Professional Identity and Development of Professional Intelligence: A Scoping Review
Journal of Intelligence, Vol. 11, Núm. 3
-
Análisis cualitativo de la opinión de una muestra de profesorado de Educación Infantil sobre la clase de psicomotricidad
Educa: revista internacional para la calidad educativa, Vol. 3, Núm. 2, pp. 116-145
-
Análisis factorial confirmatorio del test de lenguaje oral y escrito LolEva para edades de 3-6 años
Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. 10, Núm. 2, pp. 301-317
-
Aprendizaje colaborativo, learning-by-doing y evaluación entre pares en educación superior
Educa: revista internacional para la calidad educativa, Vol. 3, Núm. 2, pp. 275-298
-
Assessing the in vitro toxicity of airborne (nano)particles to the human respiratory system: from basic to advanced models
Journal of Toxicology and Environmental Health - Part B: Critical Reviews, Vol. 26, Núm. 2, pp. 67-96
-
Association of Torquetenovirus Viremia with Physical Frailty and Cognitive Impairment in Three Independent European Cohorts
Gerontology, Vol. 69, Núm. 6, pp. 684-693
-
Biografías de Emilia Pardo Bazán para futuros lectores
Elos: revista de literatura infantil e xuvenil, Núm. 10
-
CBLL1 is hypomethylated and correlates with cortical thickness in transgender men before gender affirming hormone treatment
Scientific Reports, Vol. 13, Núm. 1
-
COMBINED HYDRATION AND EFFECTS ON THE VOCAL HEALTH IN SPEECH LANGUAGE PATHOLOGY STUDENTS
Revista de la Asociacion Espanola de Especialistas en Medicina del Trabajo, Vol. 32, Núm. 2, pp. 99-109
-
Caciques and repression facing the secular model of the schools founded from America by the Galician emigration (1923-1936)
EDUCAR EM REVISTA, Vol. 39
-
Can the Doman method improve motor competence in children of 4 years of age?: A quasi-experimental study of two Physical Education programmes in preschool education
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 18, Núm. 2, pp. 509-525
-
Cantidad y calidad del tiempo dedicado a los deberes escolares en alumnado de Educación Secundaria: un análisis de perfiles latentes
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 41, Núm. 2, pp. 439-454