Publicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad de Oviedo (27)

2020

  1. Psychological capital and burnout in teachers: The mediating role of flourishing

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 22, pp. 1-14

2015

  1. Diferencias en la percepción de la implicación parental en los deberes escolares en función del nivel de motivación de los estudiantes

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 5, Núm. 3, pp. 313-323

  2. Perfiles motivacionales como combinación de expectativas de autoeficacia y metas académicas en estudiantes universitarios

    European journal of education and psychology, Vol. 8, Núm. 1, pp. 1-8

  3. Teachers' goal orientation, instructional practice and student's beliefs

    Goal Setting and Personal Development: Teachers' Perspectives, Behavioral Strategies and Impact on Performance (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 61-76

2008

  1. Perfiles motivacionales en Educación Secundaria Obligatoria y su relación con las estrategias de aprendizaje

    Emoción y motivación: contribuciones actuales (San Sebastian : Asociación de Motivación y Emoción, 2008), pp. 153-162

2004

  1. La elaboración de apuntes

    Estrategias Y Tecnicas De Estudio (Pearson Educación), pp. 33-72

2003

  1. Cognitive, Motivational, and Volitional Dimensions of Learning: An Empirical Test of a Hypothetical Model

    Research in Higher Education, Vol. 44, Núm. 5, pp. 557-580

  2. Multiple goals, motivation and academic learning

    British Journal of Educational Psychology, Vol. 73, Núm. 1, pp. 71-87