Facultade de Ciencias da Educación
Centro
Universidade de Vigo
Vigo, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidade de Vigo (132)
2024
-
A investigación en didáctica das ciencias experimentais e a súa transferencia á sociedade galega
A educación en Galicia en perspectiva: alicerces para o porvir (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 465-478
-
Analysis of discursive patterns for curricular contextualization
Environment and Social Psychology, Vol. 9, Núm. 6
-
Developing systems thinking to address climate change
International Journal of Sustainability in Higher Education
-
La Educación para la Sostenibilidad en las enseñanzas mínimas de Educación Primaria
Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 46, pp. 89-106
-
Plasma IGFBP-3 and IGFBP-5 levels are decreased during acute manic episodes in bipolar disorder patients
Frontiers in Pharmacology, Vol. 15
-
Theory is inclusive, practice is integrative? Discourses on inclusion in the education community
Journal of Research in Special Educational Needs
-
Training third sector workers to communicate effectively through interpreters: the MELINCO project training course
Interpreter and Translator Trainer, Vol. 18, Núm. 1, pp. 114-130
-
What is the meaning of family participation in schools? A multi-voice perspective
Educational Research
2023
-
Education Research Facing a Future Marked by Climate Emergency: Analysis of Recent Scientific Production
Handbook of Sustainability Science in the Future, pp. 273-298
-
Inclusión educativa y gobernanza local: análisis de demandas sobre el papel de los municipios y su relación con los centros escolares
Educar, comunicar, sociabilizar en la heterogeneidad (Dykinson), pp. 179-197
-
Linguistic attitudes and ideologies in Spanish Sign Language: beliefs of deaf people in the face of variation in their language
Revista de Estudos da Linguagem, Vol. 31, Núm. 2, pp. 947-980
-
SOCCER TRAINING METHODOLOGY: A COACH’S VISION
Physical Education Theory and Methodology, Vol. 23, Núm. 5, pp. 651-661
-
Thoughts and Concerns of Spanish Teachers on Returning to School After the COVID-19 Pandemic
Revista Electrónica Educare, Vol. 27, Núm. 3
2022
-
El aprendizaje cooperativo en el Grado de Educación Primaria: la voz de sus estudiantes
IJNE: International Journal of New Education, Núm. 9, pp. 5-21
-
In Search of Transformative Learning for Sustainable Development: Bibliometric Analysis of Recent Scientific Production
Frontiers in Education, Vol. 7
-
La importancia de la alfabetización informacional en la enseñanza de las Ciencias
30 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: la enseñanza de las ciencias en un entorno intercultural
-
Levels of Physical Activity and Their Relationship With Motivational Determinants, Self-Regulation, and Other Health-Related Parameters in University Students
Psychological Reports, Vol. 125, Núm. 4, pp. 1874-1895
-
Motivation for science learning as an antecedent of emotions and engagement in preservice elementary teachers
Science Education, Vol. 106, Núm. 1, pp. 119-141
2021
-
Actitudes del profesorado en formación abordando el Cambio Ambiental Global
Actas electrónicas del XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias 2021. Aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible
-
Apuntes para la lucha contra la exclusión desde la comunidad socio-educativa
Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 33, pp. 183-201