Facultade de Ciencias da Educación
Centro
Universidad de Granada
Granada, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad de Granada (29)
2024
-
Training third sector workers to communicate effectively through interpreters: the MELINCO project training course
Interpreter and Translator Trainer, Vol. 18, Núm. 1, pp. 114-130
-
Un Análisis de la Estética de la Fotografía Narrativa Contemporánea.: Del Tableau a la Pantalla.
BRAC: Barcelona, Research, Art Creation, Vol. 12, Núm. 2, pp. 1-28
2023
-
El itinerario didáctico teatralizado con perspectiva de género como recurso para la enseñanza de la historia moderna en Educación Secundaria.
Clío: History and History Teaching., Núm. 49, pp. 301-325
2022
-
Extended learning in the digital society: combining formal and informal settings
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 34, Núm. 4, pp. 755-766
2021
2020
-
Acceptance and knowledge of evolutionary theory among third-year university students in Spain
PLoS ONE, Vol. 15, Núm. 9 September
-
Effects of adult male rat feminization treatments on brain morphology and metabolomic profile
Hormones and Behavior, Vol. 125
2019
-
Association between level of empathy, attitude towards physical education and victimization in adolescents: A multi-group structural equation analysis
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 13
2016
-
Estudio relacional de la práctica deportiva en escolares según el género
Sport TK: revista euroamericana de ciencias del deporte, Vol. 5, Núm. 1, pp. 85-92
2015
-
Evaluation of an educational model based on the development of sustainable competencies in basic teacher training in Spain
Sustainability (Switzerland), Vol. 7, Núm. 3, pp. 2603-2622
-
La «Relación de lugares y pueblos donde se saca la grana de la Ciudad de Cholula » (México) de 1600. Alcance y contenido
Revista española de antropología americana, Vol. 45, Núm. 1, pp. 75-89
2014
-
Moderator effect of time orientation patterns in achieving self-regulated learning
Revista de psicodidáctica, Vol. 19, Núm. 2, pp. 267-287
2013
-
Sustainable consumption: A teaching intervention in higher education
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 15, Núm. 1, pp. 3-15
2012
-
Formación de profesorado en España orientada a la sostenibilidad: Implementación y análisis de una 'ecometodología'
European Journal of Teacher Education, Vol. 35, Núm. 4, pp. 495-510
2010
-
Developing sustainable environmental behavior in secondary education students (12-16): Analysis of a didactic strategy
Procedia - Social and Behavioral Sciences
-
Validación del "cuestionario de ansiedad social para adultos" (caso-A30) en universitarios españoles: similitudes y diferencias entre carreras universitarias y comunidades autónomas
Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 18, Núm. 1, pp. 5-34
2009
-
Actitudes ambientales y conductas sostenibles: Implicaciones para la educación ambiental
Revista de psicodidáctica, Vol. 14, Núm. 2, pp. 245-260
-
Reciprocal modulation of eye-blink and pinna-flexion components of startle during reward anticipation
Psychophysiology, Vol. 46, Núm. 6, pp. 1154-1159
2005
-
The short-EMBU in Australia, Spain, and Venezuela: Factorial invariance, and associations with sex roles, self-esteem, and eysenckian personality dimensions
European Journal of Psychological Assessment, Vol. 21, Núm. 1, pp. 56-66
2004
-
Phobic anxiety in 11 nations: Part II. Hofstede's dimensions of national cultures predict national-level variations
Personality and Individual Differences, Vol. 37, Núm. 3, pp. 627-643