Centro
Facultade de Ciencias do Deporte e a Educación Física
Publicacións (71) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2021
-
"Banderines de género": reivindicaciones del alumnado de Ciencias del Deporte de la Universidade da Coruña con motivo del 8 de marzo
Desigualdades de xénero en tempos de Covid: VII Xornada Universitaria Galega en Xénero
-
Acute Effects of Foam Rolling on Blood Flow Measured by Ultrasonography in Soccer Players
Journal of strength and conditioning research, Vol. 35, Núm. 11, pp. 3256-3259
-
Adaptación de las prácticas curriculares a la situación de pandemia, en la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de A Coruña
XVI Symposium Internacional sobre el Practicum y las prácticas externas. Prácticas externas virtuales versus presenciales: transformando los retos en oportunidades para la innovación: actas. Poio (Pontevedra) 7, 8 y 9 de julio de 2021
-
Adolescents’ perspectives on the barriers and facilitators of physical activity: An updated systematic review of qualitative studies
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 9
-
An updated technical–tactical categorisation in taekwondo: From general tactical objectives to combat situations
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 19
-
Analysis of Physical and Technical Performance of Substitute Players in Professional Soccer
Research Quarterly for Exercise and Sport, Vol. 92, Núm. 4, pp. 599-606
-
Analysis of stress and academic-sports commitment through Self-organizing Artificial Neural Networks
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 42, pp. 136-144
-
Autorrepresentación de atletas españolas en Instagram: Estudio de casos
Ágora para la educación física y el deporte, Núm. 23, pp. 328-347
-
Behavioural improvements in children with autism spectrum disorder after participation in an adapted judo programme followed by deleterious effects during the COVID-19 lockdown
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 16
-
Capítulo IX. Hacia una docencia universitaria sin sesgos androcéntricos: Una experiencia formativa en la universidad de A Coruña
Hacia una docencia sensible al género en la educación superior (Dykinson), pp. 210-236
-
Comparative analysis of reported physical activity from leisure centres’ members versus the general population in Spain
BMJ Open, Vol. 11, Núm. 6, pp. e043963
-
Conductas de acoso en la universidad. Percepción del profesorado
Educação: teorias, métodos e perspectivas. Vol IV (Artemis), pp. 132-140
-
Contacto y emociones en la enseñanza de deportes sociomotores de colaboración-oposición a futuros docentes de educación física
Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 21, Núm. 3, pp. 62-82
-
Differences in Technical Development and Playing Space in Three UEFA Champions Leagues
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Does ipsilateral corticospinal excitability play a decisive role in the cross-education effect caused by unilateral resistance training? A systematic review
Neurologia, Vol. 36, Núm. 4, pp. 285-297
-
Educando en iguadad a través del deporte: experiencias en Educación Infantil
Desempeño docente y formación en competencia digital en la era SARS COV 2 (Dykinson), pp. 1102-1113
-
Efecto de la edad relativa en la élite del balonmano femenino español y su relación con aspectos antropométricos, de rendimiento y velocidad de lanzamiento
Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 21, Núm. 2, pp. 213-226
-
Effects of Plyometric Training with Agility Ladder on Physical Fitness in Youth Soccer Players
International Journal of Sports Medicine, Vol. 42, Núm. 10, pp. 896-904
-
Effects of a 48-day home quarantine during the covid-19 pandemic on the first outdoor running session among recreational runners in spain
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 5, pp. 1-11
-
Effects of copenhagen adduction exercise on the architectural characteristics of adductors in u-17 male soccer players: A randomized controlled trial
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 24