Facultad de Ciencias de la Comunicación
Centro
Universidade de Santiago de Compostela
Santiago de Compostela, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidade de Santiago de Compostela (44)
2024
-
Catalysts of Change: Technological Innovations Shaping Spanish Public Proximity Media
Journalism and Media, Vol. 5, Núm. 2, pp. 444-455
-
Public health communication from digital native media
Communicating Public Health Risk: The Case of Radon Gas (Taylor and Francis), pp. 45-58
-
‘Ye la nuestra’: Exploring how proximity shapes public service media and public service news’ value perception
European Journal of Communication
2023
-
Fake News in the Post-COVID-19 Era? The Health Disinformation Agenda in Spain
Societies, Vol. 13, Núm. 11
2022
-
Convergence of linear television and digital platforms: An analysis of YouTube offer and consumption
European Journal of Communication, Vol. 37, Núm. 4, pp. 426-442
2021
-
Journalistic fact-checking of information in pandemic: Stakeholders, hoaxes, and strategies to fight disinformation during the covid-19 crisis in spain
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 3, pp. 1-15
-
Normal is not normative: Public relations indicators from a Spanish secondary political and economic region
Public Relations Inquiry, Vol. 10, Núm. 2, pp. 197-219
2020
-
Business Economic Context of Electoral Debates on Television the communication sector in Spain
Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI
-
Comparative analysis of corporate communication management between companies and institutions: the Galician case
Comunicacao e Sociedade, Vol. 2020, Núm. Special Issue, pp. 37-51
-
Comunicación y crisis del coronavirus en España. Primeras lecciones
El profesional de la información, Vol. 29, Núm. 3
-
Emociones y comunicación política
Ciencia política en la nueva política, Salamanca 10-12 de julio 2019: XIV Congreso Español de Ciencia Política y de la Administración (Asociación Española de Ciencia Política y de la Administración)
-
Fake news and fact-checking in media coverage during the covid-19 crisis in Spain: The case of newtral and maldito bulo
RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, Vol. 2020, Núm. E35, pp. 559-571
-
Gestión de la comunicación en la Pequeña y Mediana Empresa. Potencial estratégico, filosofía y tendencias
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 26, pp. 927-938
-
New information comsumptions: the impact of audiences on journalistic roles
Information visualization in the era of innovative journalism (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 82-93
-
Transmedia or repurposing journalism? News brands in the era of convergence. Compared study of Greek elections coverage by El País (ES), The Guardian (UK), La Repubblica (IT), and Público (PT)
Journalism, Vol. 21, Núm. 9, pp. 1300-1319
2019
-
Agencias de comunicación en España en la encrucijada digital. Prácticas, perspectivas y visión de futuro
El profesional de la información, Vol. 28, Núm. 6
-
Audiencias participativas en el servicio audiovisual público europeo:: Producción de contenidos y derechos de autor
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 60, pp. 93-102
-
Contenidos audiovisuales en social media: Análisis comparativo de Facebook y Youtube
Fonseca, Journal of Communication, Núm. 19, pp. 223-236
-
Desde el paradigma móvil
Comunicación móvil (UOC), pp. 17-20
-
Indicadores de regulación y gobernanza de las radiotelevisones públicas europeas
La Innovación de la Innovación, Del Medio al Contenido Predictivo.: Actas del III Simposio Internacional sobre Gestión de la Comunicación (XESCOM, 2018)