Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidade de Santiago de Compostela (44)

2024

  1. Catalysts of Change: Technological Innovations Shaping Spanish Public Proximity Media

    Journalism and Media, Vol. 5, Núm. 2, pp. 444-455

  2. Public health communication from digital native media

    Communicating Public Health Risk: The Case of Radon Gas (Taylor and Francis), pp. 45-58

  3. ‘Ye la nuestra’: Exploring how proximity shapes public service media and public service news’ value perception

    European Journal of Communication

2022

  1. Convergence of linear television and digital platforms: An analysis of YouTube offer and consumption

    European Journal of Communication, Vol. 37, Núm. 4, pp. 426-442

2020

  1. Business Economic Context of Electoral Debates on Television the communication sector in Spain

    Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI

  2. Comparative analysis of corporate communication management between companies and institutions: the Galician case

    Comunicacao e Sociedade, Vol. 2020, Núm. Special Issue, pp. 37-51

  3. Comunicación y crisis del coronavirus en España. Primeras lecciones

    El profesional de la información, Vol. 29, Núm. 3

  4. Emociones y comunicación política

    Ciencia política en la nueva política, Salamanca 10-12 de julio 2019: XIV Congreso Español de Ciencia Política y de la Administración (Asociación Española de Ciencia Política y de la Administración)

  5. Fake news and fact-checking in media coverage during the covid-19 crisis in Spain: The case of newtral and maldito bulo

    RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, Vol. 2020, Núm. E35, pp. 559-571

  6. Gestión de la comunicación en la Pequeña y Mediana Empresa. Potencial estratégico, filosofía y tendencias

    Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 26, pp. 927-938

  7. New information comsumptions: the impact of audiences on journalistic roles

    Information visualization in the era of innovative journalism (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 82-93

  8. Transmedia or repurposing journalism? News brands in the era of convergence. Compared study of Greek elections coverage by El País (ES), The Guardian (UK), La Repubblica (IT), and Público (PT)

    Journalism, Vol. 21, Núm. 9, pp. 1300-1319

2019

  1. Agencias de comunicación en España en la encrucijada digital. Prácticas, perspectivas y visión de futuro

    El profesional de la información, Vol. 28, Núm. 6

  2. Audiencias participativas en el servicio audiovisual público europeo:: Producción de contenidos y derechos de autor

    Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 60, pp. 93-102

  3. Contenidos audiovisuales en social media: Análisis comparativo de Facebook y Youtube

    Fonseca, Journal of Communication, Núm. 19, pp. 223-236

  4. Desde el paradigma móvil

    Comunicación móvil (UOC), pp. 17-20

  5. Indicadores de regulación y gobernanza de las radiotelevisones públicas europeas

    La Innovación de la Innovación, Del Medio al Contenido Predictivo.: Actas del III Simposio Internacional sobre Gestión de la Comunicación (XESCOM, 2018)