Isabel
Piñeiro Aguín
Profesora Contratada Doutora
José Carlos
Núñez Pérez
Publications by the researcher in collaboration with José Carlos Núñez Pérez (22)
2020
-
Psychological capital and burnout in teachers: The mediating role of flourishing
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 22, pp. 1-14
2019
-
Student perception of teacher and parent involvement in homework and student engagement: The mediating role of motivation
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. JUN, pp. 1384
2018
-
Bienestar emocional de los estudiantes universitarios: el papel de la orientación a metas y las percepciones de control
Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Vol. 48, Núm. 1, pp. 211-224
-
Motivational profiles in high school students: Differences in behavioural and emotional homework engagement and academic achievement
International Journal of Psychology, Vol. 53, Núm. 6, pp. 449-457
-
Niveles de rendimiento académico e implicación en los deberes escolares en estudiantes españoles de Educación Secundaria
European journal of education and psychology, Vol. 11, Núm. 1, pp. 19-31
2017
-
Motivational profiles in university students. Its relationship with self-handicapping and defensive pessimism strategies
Learning and Individual Differences, Vol. 56, pp. 128-135
2016
-
Academic goals, student homework engagement, and academic achievement in elementary school
Frontiers in Psychology, Vol. 7, Núm. MAR
2015
-
Teachers' goal orientation, instructional practice and student's beliefs
Goal Setting and Personal Development: Teachers' Perspectives, Behavioral Strategies and Impact on Performance (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 61-76
2004
-
La elaboración de apuntes
Estrategias Y Tecnicas De Estudio (Pearson Educación), pp. 33-72
2003
-
Cognitive, Motivational, and Volitional Dimensions of Learning: An Empirical Test of a Hypothetical Model
Research in Higher Education, Vol. 44, Núm. 5, pp. 557-580
-
Multiple goals, motivation and academic learning
British Journal of Educational Psychology, Vol. 73, Núm. 1, pp. 71-87
2002
-
El diseño de la instrucción: modelos y teorías instruccionales
Manual de Psicología de la Educación (Ediciones Pirámide), pp. 213-244
2001
-
Diferencias en la utilización de estrategias de aprendizaje según el nivel motivacional de los estudiantes
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 19, Núm. 1, pp. 105-126
-
Metas de aproximación, metas de evitación y múltiples metas académicas
Psicothema, Vol. 13, Núm. 4, pp. 546-550
1999
-
Determinantes cognitivo- motivacionales del rendimiento académico
Orientación e intervención psicopedagógica: libro de actas. Santiago de Compostela, 8 a 11 septiembre 1999
-
El ajuste de los estudiantes con múltiples metas a variables significativas del contexto académico
Psicothema, Vol. 11, Núm. 2, pp. 313-323
-
La evaluación del profesorado
Revista galega de psicopedagoxia, Vol. 11, Núm. 18, pp. 101-118
-
La evaluación inicial
Revista galega de psicopedagoxia, Vol. 11, Núm. 18, pp. 17-55
-
La metodología de la enseñanza
Revista galega de psicopedagoxia, Vol. 11, Núm. 18, pp. 75-99
-
La planificación de la enseñanza
Revista galega de psicopedagoxia, Vol. 11, Núm. 18, pp. 57-74