Renée
DePalma Ungaro
Profesora Titular de Universidad
Publicaciones (86) Publicaciones de Renée DePalma Ungaro
2024
-
Training third sector workers to communicate effectively through interpreters: the MELINCO project training course
Interpreter and Translator Trainer, Vol. 18, Núm. 1, pp. 114-130
2023
-
Exploring the relationship between transphobia and homophobia and other demographic factors among practicing and future primary school teachers
Research in Education
-
La superdiversidad: antecedentes, relevancia y debates
Superdiversidad lingüística en los nuevos contextos multilingües: una mirada etnográfica y multidisciplinar (Iberoamericana Vervuert), pp. 19-34
2022
-
"The Access Paradox in Bilingual Education in Cabo Verde"
Modern Languages Open, Vol. 35, pp. 91-111
-
Doing family: Nicaraguan transnational families’ narratives on motherhood
Global Networks, Vol. 22, Núm. 2, pp. 308-324
-
Early Years Education and the Reversal of Language Shift
Springer International Handbooks of Education (Springer Nature), pp. 261-285
-
Homophobia and Transphobia Among Spanish Practicing and Future Teachers
American Journal of Sexuality Education, Vol. 17, Núm. 3, pp. 277-303
2021
-
De jure but not de facto: pluricentric Portuguese in post-colonial Cabo Verde
Sociolinguistica: Internationales Jahrbuch für Europäische Soziolinguistik=International Yearbook of European Sociolinguistics=Annuaire International de la Sociolinguistique Européenne, Núm. 35, pp. 91-111
-
Por una educación para la ciudadanía global ¿desde un enfoque STEM?
Didacticae. Journal of Research in Specific Didactics: / Revista d'Investigació en Didàctiques Específiques / Revista de Investigación en Didácticas Específicas., Núm. 10, pp. 1-3
2020
-
Defining desire: (Re)storying a “fraudulent” marriage in 1901 Spain
Sexualities, Vol. 23, Núm. 3, pp. 287-306
-
Feminism will be trans-inclusive or it will not be: Why do two cis-hetero woman educators support transfeminism?
Sociological Review, Vol. 68, Núm. 4, pp. 745-762
-
Intercultural priorities among immigrant organizations in Galicia (Spain): Beyond the offensive and defensive binary
International Journal of Intercultural Relations, Vol. 79, pp. 135-144
-
Sexual diversity at the early childhood education level What can we learn from sexology?
SCHOOLS AS QUEER TRANSFORMATIVE SPACES: GLOBAL NARRATIVES ON SEXUALITIES AND GENDERS (ROUTLEDGE), pp. 85-99
-
What is Integration? A Comparative View from Immigrants and Municipal Policy
International Migration, Vol. 58, Núm. 5, pp. 128-143
2019
-
Currículo escolar y dimensión global de la educación para el desarrollo: presencia y posibilidades de integración
La educación para el desarrollo y la ciudadanía global: una experiencia de investigación-acción participativa (Graó), pp. 123-145
-
El proyecto investigación-acción participativa. Producir conocimiento de forma colaborativa, práctica y reflexiva
La educación para el desarrollo y la ciudadanía global: una experiencia de investigación-acción participativa (Graó), pp. 147-161
-
La educación para el desarrollo y la ciudadanía global: una experiencia de investigación-acción participativa
coord.
Graó
2018
-
Asociacionismo inmigrante en Galicia. Demandas desde la precariedad
Papers: revista de sociología, Vol. 103, Núm. 4, pp. 661-683
-
Future teachers as agents of language revitalisation: the case of Galician early childhood education
Language, Culture and Curriculum, Vol. 31, Núm. 3, pp. 303-317
-
Galician Migrations: A Case Study of Emerging Super-diversity
coord.
Springer USA