Publicaciones (86) Publicaciones de Renée DePalma Ungaro

2023

  1. Exploring the relationship between transphobia and homophobia and other demographic factors among practicing and future primary school teachers

    Research in Education

  2. La superdiversidad: antecedentes, relevancia y debates

    Superdiversidad lingüística en los nuevos contextos multilingües: una mirada etnográfica y multidisciplinar (Iberoamericana Vervuert), pp. 19-34

2022

  1. "The Access Paradox in Bilingual Education in Cabo Verde"

    Modern Languages Open, Vol. 35, pp. 91-111

  2. Doing family: Nicaraguan transnational families’ narratives on motherhood

    Global Networks, Vol. 22, Núm. 2, pp. 308-324

  3. Early Years Education and the Reversal of Language Shift

    Springer International Handbooks of Education (Springer Nature), pp. 261-285

  4. Homophobia and Transphobia Among Spanish Practicing and Future Teachers

    American Journal of Sexuality Education, Vol. 17, Núm. 3, pp. 277-303

2021

  1. De jure but not de facto: pluricentric Portuguese in post-colonial Cabo Verde

    Sociolinguistica: Internationales Jahrbuch für Europäische Soziolinguistik=International Yearbook of European Sociolinguistics=Annuaire International de la Sociolinguistique Européenne, Núm. 35, pp. 91-111

  2. Por una educación para la ciudadanía global ¿desde un enfoque STEM?

    Didacticae. Journal of Research in Specific Didactics: / Revista d'Investigació en Didàctiques Específiques / Revista de Investigación en Didácticas Específicas., Núm. 10, pp. 1-3

2020

  1. Defining desire: (Re)storying a “fraudulent” marriage in 1901 Spain

    Sexualities, Vol. 23, Núm. 3, pp. 287-306

  2. Feminism will be trans-inclusive or it will not be: Why do two cis-hetero woman educators support transfeminism?

    Sociological Review, Vol. 68, Núm. 4, pp. 745-762

  3. Intercultural priorities among immigrant organizations in Galicia (Spain): Beyond the offensive and defensive binary

    International Journal of Intercultural Relations, Vol. 79, pp. 135-144

  4. Sexual diversity at the early childhood education level What can we learn from sexology?

    SCHOOLS AS QUEER TRANSFORMATIVE SPACES: GLOBAL NARRATIVES ON SEXUALITIES AND GENDERS (ROUTLEDGE), pp. 85-99

  5. What is Integration? A Comparative View from Immigrants and Municipal Policy

    International Migration, Vol. 58, Núm. 5, pp. 128-143

2019

  1. Currículo escolar y dimensión global de la educación para el desarrollo: presencia y posibilidades de integración

    La educación para el desarrollo y la ciudadanía global: una experiencia de investigación-acción participativa (Graó), pp. 123-145

  2. El proyecto investigación-acción participativa. Producir conocimiento de forma colaborativa, práctica y reflexiva

    La educación para el desarrollo y la ciudadanía global: una experiencia de investigación-acción participativa (Graó), pp. 147-161

  3. La educación para el desarrollo y la ciudadanía global: una experiencia de investigación-acción participativa coord.

    Graó