Publicaciones (123) Publicaciones de Adriana Dapena Janeiro

2023

  1. Eye State Detection Using Frequency Features from 1 or 2-Channel EEG

    International Journal of Neural Systems, Vol. 33, Núm. 12

  2. Hybrid Supervised-Unsupervised Channel Estimation Scheme with Dynamic Transmission of Pilots

    Neural Processing Letters, Vol. 55, Núm. 9, pp. 12647-12661

  3. Reinforcement and Homework Control for Children with ASD using a Mobile Application for Apple Watch

    VI Congreso XoveTIC: impulsando el talento científico

2022

  1. Modalidad presencial y no presencial de trabajos prácticos en la materia de tecnología del máster de profesorado

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 7, pp. 279-286

  2. Moving to e-Service Learning in Higher Education

    Applied Sciences (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11

  3. Trees having domination number equal to {K2}-isolation number

    Discrete Mathematics Days 2022 (Editorial de la Universidad de Cantabria), pp. 286-290

2021

  1. Developing cooperative learning and TV-like quizzes to improve students' motivation in higher education

    2021 IEEE URUCON, URUCON 2021

  2. Development of Dual Activities with Micro:Bit for Interventions in People with Cerebral Palsy †

    Engineering Proceedings, Vol. 7, Núm. 1

  3. Educational graphic tool for teaching fundamentals of digital image representation

    Computer Applications in Engineering Education, Vol. 29, Núm. 6, pp. 1489-1504

  4. Eye state identification based on discrete wavelet transforms

    Applied Sciences (Switzerland), Vol. 11, Núm. 11

  5. Herramientas útiles para una experiencia de aprendizaje y servicio virtual: una nueva forma social de aprendizaje

    Contextos universitarios transformadores. A nova normalidade académica. Leccións aprendidas e retos de futuro: V Xornadas de innovación docente

  6. Isolation number versus domination number of trees

    Mathematics, Vol. 9, Núm. 12

  7. PreLectO: An App for Cognitive Stimulation through Games in Early Childhood †

    Engineering Proceedings, Vol. 7, Núm. 1

  8. Proposals and comparisons from one-sensor EEG and EOG human-machine interfaces

    Sensors, Vol. 21, Núm. 6, pp. 1-22

  9. Trabajos fin de grado para la adquisición de competencias de la titulación mediante un servicio a personas con diversidad funcional y cognitiva

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 6, pp. 311-314

  10. Utilization of a mobile application for motor skill evaluation in children†

    Applied Sciences (Switzerland), Vol. 11, Núm. 2, pp. 1-12

2020

  1. A Prototype of EEG System for IoT

    International Journal of Neural Systems, Vol. 30, Núm. 7

  2. Blind channel identification for Alamouti's coding systems based on eigenvector decomposition

    EW 2007 - 13th European Wireless Conference: Enabling Technologies for Wireless Multimedia Communications

  3. Desarrollo de herramientas gráficas para reforzar el aprendizaje en el contexto de las comunicaciones y servicios multimedia

    Contextos universitarios tranformadores: boas prácticas no marco dos GID