Publicaciones (32) Publicaciones de Rosa María Mariz Pérez

2021

  1. Is segmentation an effective instrument for tourism management?

    Proceedings of the International Conference on Tourism Research

  2. Tourism and covid-19: Figures and challenges for spain

    Proceedings of the International Conference on Tourism Research

2020

  1. Does franchising increase economic profitability of the hotel industry?

    Proceedings of the International Conference on Tourism Research

2018

  1. Más allá de la movilidad. La internacionalización en la Universidade da Coruña

    Revista de ciencias sociales, Vol. 24, Núm. 1, pp. 41-56

  2. The use of franchising in the hotel industry: a preliminary analysis of performance

    XII Congreso Internacional de Turismo y Tecnologías de la información y las comunicaciones

2014

  1. Análisis económico del Mercado Español de la electricidad

    4ta. Conferencia Iberoamericana en Sistemas, Cibernetica e Informatica, CISCI 2005, Memorias

  2. Determinantes de la internacionalización de las cadenas de franquicias de origen Español

    4ta. Conferencia Iberoamericana en Sistemas, Cibernetica e Informatica, CISCI 2005, Memorias

  3. The European Space of Higher Education: New Methodologies and Strategies

    2014 4th International Conference on Applied Social Science (ICASS 2014), pt 2

2012

  1. Analysis of the success of feed-in tariff for renewable energy promotion mechanism in the EU: lessons from Germany and Spain

    INTERNATIONAL CONGRESS ON INTERDISCIPLINARY BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES 2012 (ICIBSOS 2012)

  2. Growth and survival: Evidence from Spanish franchising

    INTERNATIONAL CONGRESS ON INTERDISCIPLINARY BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES 2012 (ICIBSOS 2012)

  3. Políticas de promoción de las energías eólicas y solar: los casos de Alemania y España

    Cuadernos económicos de ICE, Núm. 84, pp. 157-172

  4. The importance of human capital in innovation: A system of indicators

    Studies in Fuzziness and Soft Computing, Vol. 287, pp. 31-44

  5. The relevance of human capital as a driver for innovation

    Cuadernos de economía: Spanish Journal of Economics and Finance, Vol. 35, Núm. 98, pp. 68-76

2010

  1. Aplicación de nuevas metodologías de enseñanza en el marco del Espacio Europeo de Educación Superior: un caso particular

    La docencia en el nuevo Escenario del Espacio Europeo de Educación Superior: A docencia no novo Escenario do Espazo Europeo de Educación Superior (Vicerreitoría de Formación e Innovación Educativa), pp. 35-38

  2. Aportaciones de la teoría del capital humano al capital intelectual: un sistema de indicadores

    Creando clientes en mercados globales

  3. La gestión del capital humano en el marco de la teoría del capital intelectual: una guía de indicadores

    Economía industrial, Núm. 378, pp. 45-57

  4. The internationalization strategy of Spanish indigenous franchised chains: A resource-based view

    Strategic Direction, Vol. 26, Núm. 4, pp. 22-26