Verónica
Crespo Pereira
Profesora Ayudante Doctora
Universidade de Vigo
Vigo, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidade de Vigo (20)
2021
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Festivales de música y marketing experiencial: efectos para marca, organizador y espectador
aDResearch: Revista Internacional de Investigación en Comunicación, Núm. 26, pp. 60-74
2020
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Exploitation of the income system of the web tv of the generalist television in the andean community and southern cone: Advertising as the main route of income
RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, Vol. 2020, Núm. E32, pp. 559-571
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Implementing Neuromarketing in the Enterprise: Factors That Impact the Adoption of Neuromarketing in Major Spanish Corporations
Frontiers in Communication, Vol. 5
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Nuevas narrativas en el marketing de moda: estudio de caso Fashion Dramas de Vogue
Redmarka: revista académica de marketing aplicado, Vol. 24, Núm. 2, pp. 238-250
2019
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An approach to the implementation of neuromarketing techniques by European private TV broadcasters
El profesional de la información, Vol. 28, Núm. 5
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European public television strategies in the face of the provision of information in the digital age. The case of the british public television
RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, Vol. 2019, Núm. E20, pp. 315-326
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Framework for the adaptation of the characteristics of the rhetoric to the construction elements of the video game
Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI
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Innovation, transmedia and neuroscience in television
Studies in Systems, Decision and Control (Springer International Publishing), pp. 103-112
2018
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Dystopia as an emerging issue in the XXI century narrative. Case study: The Handmaid’s Tale
RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, Vol. 2018, Núm. E16, pp. 108-121
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El uso de la Neurociencia en el diseño de contenidos transmedia en los canales de televisión públicos de Europa: Videojuegos y Social TV
EDMETIC, Vol. 7, Núm. 2, pp. 37-56
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La innovación en la radiotelevisión pública
La comunicación en la nueva sociedad digital (Universidad de Los Andes (ULA) Venezuela), pp. 259-279
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The impact of (standard vs expert) Facebook friends’ credibility on the audio-visual consumption
To the Next Station: Papers on Culture and Digital Communication (Peter Lang AG), pp. 121-134
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Usability and eye tracking: Analysis of the home pages of international universities Do they clearly show the objetives of the institution ?
2018 13TH IBERIAN CONFERENCE ON INFORMATION SYSTEMS AND TECHNOLOGIES (CISTI)
2017
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Diseño televisivo a través de la neurociencia
El profesional de la información, Vol. 26, Núm. 6, pp. 1047-1055
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La Neurociencia para la innovación de contenidos en la televisión pública europea
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 52, pp. 9-18
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Spanish TV series on Twitter: what social media audiences say
Media and metamedia management (Springer Alemania), pp. 435-440
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Spanish TV series on twitter: What social media audiences say
Advances in Intelligent Systems and Computing (Springer Verlag), pp. 435-440
2016
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El profesional del neuromarketing en el sector audiovisual español
El profesional de la información, Vol. 25, Núm. 2, pp. 209-216
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La imagen proyectada de Galicia en Youtube: análisis diacrónico
Redmarka: revista académica de marketing aplicado, Núm. 17, pp. 55-83
2015
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Cibermedios Nativos Digitales y Redes Sociales: Presencia y actividad de medios españoles en Facebook y Twitter
2015 10th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2015