Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidade de Vigo (20)

2021

  1. Festivales de música y marketing experiencial: efectos para marca, organizador y espectador

    aDResearch: Revista Internacional de Investigación en Comunicación, Núm. 26, pp. 60-74

2019

  1. An approach to the implementation of neuromarketing techniques by European private TV broadcasters

    El profesional de la información, Vol. 28, Núm. 5

  2. European public television strategies in the face of the provision of information in the digital age. The case of the british public television

    RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, Vol. 2019, Núm. E20, pp. 315-326

  3. Framework for the adaptation of the characteristics of the rhetoric to the construction elements of the video game

    Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI

  4. Innovation, transmedia and neuroscience in television

    Studies in Systems, Decision and Control (Springer International Publishing), pp. 103-112

2018

  1. Dystopia as an emerging issue in the XXI century narrative. Case study: The Handmaid’s Tale

    RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, Vol. 2018, Núm. E16, pp. 108-121

  2. El uso de la Neurociencia en el diseño de contenidos transmedia en los canales de televisión públicos de Europa: Videojuegos y Social TV

    EDMETIC, Vol. 7, Núm. 2, pp. 37-56

  3. La innovación en la radiotelevisión pública

    La comunicación en la nueva sociedad digital (Universidad de Los Andes (ULA) Venezuela), pp. 259-279

  4. The impact of (standard vs expert) Facebook friends’ credibility on the audio-visual consumption

    To the Next Station: Papers on Culture and Digital Communication (Peter Lang AG), pp. 121-134

  5. Usability and eye tracking: Analysis of the home pages of international universities Do they clearly show the objetives of the institution ?

    2018 13TH IBERIAN CONFERENCE ON INFORMATION SYSTEMS AND TECHNOLOGIES (CISTI)

2017

  1. Diseño televisivo a través de la neurociencia

    El profesional de la información, Vol. 26, Núm. 6, pp. 1047-1055

  2. La Neurociencia para la innovación de contenidos en la televisión pública europea

    Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 52, pp. 9-18

  3. Spanish TV series on Twitter: what social media audiences say

    Media and metamedia management (Springer Alemania), pp. 435-440

  4. Spanish TV series on twitter: What social media audiences say

    Advances in Intelligent Systems and Computing (Springer Verlag), pp. 435-440

2016

  1. El profesional del neuromarketing en el sector audiovisual español

    El profesional de la información, Vol. 25, Núm. 2, pp. 209-216

  2. La imagen proyectada de Galicia en Youtube: análisis diacrónico

    Redmarka: revista académica de marketing aplicado, Núm. 17, pp. 55-83

2015

  1. Cibermedios Nativos Digitales y Redes Sociales: Presencia y actividad de medios españoles en Facebook y Twitter

    2015 10th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2015