Pilar
Couto Cantero
Profesora Titular de Universidade
Publicacións (66) Publicacións de Pilar Couto Cantero
2024
-
Creative dubbing as an innovative tool in the EFL primary classroom: Pre-service teachers' perspectives
Empirical Studies in Didactic Audiovisual Translation (Taylor and Francis), pp. 90-108
-
Implementing the textual transpodidactic model for teaching and learning languages in multicultural early childhood classrooms
Multilingual Early Childhood Education: Modern Approaches and Research (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 125-140
-
Os prexuízos lingüísticos cara á lingua galega: Estudo de caso no alumnado de educación primaria (parte 2)
Eduga: revista galega do ensino, Núm. 87
2023
-
El modelo de la transpodidáctica textual para el aprendizaje de lenguas y culturas. "Yuche y los ticunas"
Folios: revista de la Facultad de Humanidades, Núm. 58, pp. 95-110
-
El uso del translanguaging y el enfoque CLIL en educación primaria
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 39, pp. 281-298
-
Infan CLIL: A Model for Implementing Plurilingual Projects in Pre-primary Education in Spain and Portugal
Springer International Handbooks of Education (Springer Nature), pp. 133-151
-
InnoDAT. An Innovative Project Based on Audiovisual Translation for Learning Languages
Actas del VIII Congreso Internacional sobre Educación Bilingüe: Libro de Actas
-
InnoDAT—An Innovative Project Based on Subtitling for the Deaf and Hard-of-Hearing for Learning Languages and Cultures
Languages, Vol. 8, Núm. 4
-
Os prexuízos lingüísticos cara á lingua galega: Estudo de caso no alumnado de educación primaria (parte 1)
Eduga: revista galega do ensino, Núm. 86
-
Recuperando a los clásicos del Siglo de Oro por medio del modelo de la transpodidáctica textual. El retrato vivo de A. Moreto (1657)
Bajo la égida calderoniana: Calderón y los dramaturgos de la segunda mitad del siglo XVII (Iberoamericana Vervuert), pp. 27-46
2022
-
Educación bilingüe en la infancia. El enfoque PETaL
Digilec: revista internacional de lenguas y culturas, Vol. 9, pp. 317-319
-
Effectiveness and assessment of english production skills through audiovisual translation
Current trends in translation teaching and learning e, Vol. 9, pp. 149-182
-
El himno romaní como elemento integrador para el aprendizaje de la lengua inglesa
Educación artística para el cambio (Peter Lang), pp. 107-118
-
The english corner as a catalyst for learning languages in plurilingual contexts
Handbook of Research on Teaching in Multicultural and Multilingual Contexts (IGI Global), pp. 337-353
2021
-
Aprendizaje de lenguas extranjeras: Estudio sobre las percepciones del futuro profesorado en Educación Primaria
Digilec: revista internacional de lenguas y culturas, Vol. 8, pp. 66-82
-
Educación Bilingüe a través de elementos lingüísticos que plantean problemas de traducción a la lengua inglesa en El Lazarillo de Tormes
El Lazarillo de Tormes y sus continuadores (Peter Lang), pp. 155-171
-
Engaging ethnic-diverse students: A research based on culturally responsive teaching for roma-gypsy students
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 11
-
Preliminary design of an Initial Test of Integrated Skills within TRADILEX: an ongoing project on the validity of audiovisual translation tools in teaching English
Research in Education and Learning Innovation Archives. REALIA, Núm. 27, pp. 73-88
-
The Roma-Gypsy anthem as a pedagogical tool for inclusion within the EFL classroom
Actas del III Congreso Internacional de Música y Cultura para la Inclusión y la Innovación
-
«Peter and the Fox»: una propuesta interdisciplinar basada en el modelo de la transpodidáctica textual
Actas del III Congreso Internacional de Música y Cultura para la Inclusión y la Innovación