Publicaciones (66) Publicaciones de Pilar Couto Cantero

2024

  1. Creative dubbing as an innovative tool in the EFL primary classroom: Pre-service teachers' perspectives

    Empirical Studies in Didactic Audiovisual Translation (Taylor and Francis), pp. 90-108

  2. Implementing the textual transpodidactic model for teaching and learning languages in multicultural early childhood classrooms

    Multilingual Early Childhood Education: Modern Approaches and Research (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 125-140

  3. Os prexuízos lingüísticos cara á lingua galega: Estudo de caso no alumnado de educación primaria (parte 2)

    Eduga: revista galega do ensino, Núm. 87

2023

  1. El modelo de la transpodidáctica textual para el aprendizaje de lenguas y culturas. "Yuche y los ticunas"

    Folios: revista de la Facultad de Humanidades, Núm. 58, pp. 95-110

  2. El uso del translanguaging y el enfoque CLIL en educación primaria

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 39, pp. 281-298

  3. Infan CLIL: A Model for Implementing Plurilingual Projects in Pre-primary Education in Spain and Portugal

    Springer International Handbooks of Education (Springer Nature), pp. 133-151

  4. InnoDAT. An Innovative Project Based on Audiovisual Translation for Learning Languages

    Actas del VIII Congreso Internacional sobre Educación Bilingüe: Libro de Actas

  5. InnoDAT—An Innovative Project Based on Subtitling for the Deaf and Hard-of-Hearing for Learning Languages and Cultures

    Languages, Vol. 8, Núm. 4

  6. Os prexuízos lingüísticos cara á lingua galega: Estudo de caso no alumnado de educación primaria (parte 1)

    Eduga: revista galega do ensino, Núm. 86

  7. Recuperando a los clásicos del Siglo de Oro por medio del modelo de la transpodidáctica textual. El retrato vivo de A. Moreto (1657)

    Bajo la égida calderoniana: Calderón y los dramaturgos de la segunda mitad del siglo XVII (Iberoamericana Vervuert), pp. 27-46

2022

  1. Educación bilingüe en la infancia. El enfoque PETaL

    Digilec: revista internacional de lenguas y culturas, Vol. 9, pp. 317-319

  2. Effectiveness and assessment of english production skills through audiovisual translation

    Current trends in translation teaching and learning e, Vol. 9, pp. 149-182

  3. El himno romaní como elemento integrador para el aprendizaje de la lengua inglesa

    Educación artística para el cambio (Peter Lang), pp. 107-118

  4. The english corner as a catalyst for learning languages in plurilingual contexts

    Handbook of Research on Teaching in Multicultural and Multilingual Contexts (IGI Global), pp. 337-353