Publicaciones (86) Publicaciones de Laura Milagros Castro Souto Ver datos de investigación referenciados.

2023

  1. As intelixencias artificiais como xeradoras de cultura: Exploración dos nesgos de xénero de ChatGPT

    Epistemoloxías feministas en acción: VIII Xornada Universitaria Galega en Xénero

  2. Atención a la diversidad de estilos de aprendizaje: experiencia en la docencia de arquitectura del software

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 8, pp. 105-112

  3. Espreitando toxicidade e nesgos de xénero contra xornalistas e políticas en Twitter

    Epistemoloxías feministas en acción: VIII Xornada Universitaria Galega en Xénero

  4. How Software Architects Learn: A pilot study of their learning style in Kolb's Learning Styles Inventory

    Proceedings - International Conference of the Chilean Computer Science Society, SCCC

  5. Nuestro Impacto: An Insider Look into the Connections between Our Past Experiences and Current Teaching and Mentoring Practices

    ASEE Annual Conference and Exposition, Conference Proceedings

  6. Preference for debugging strategies and debugging tools and their relationship with course achievement: Preliminary results of a study involving novice programmers

    ASEE Annual Conference and Exposition, Conference Proceedings

  7. Role-playing software architecture styles

    Proceedings - IEEE 20th International Conference on Software Architecture Companion, ICSA-C 2023

  8. Role-playing software architecture styles

    2023 IEEE 20th International Conference on Software Architecture Companion (ICSA-C). 13-17 March 2023 L’Aquila, Italy

  9. Unveiling the Dark Side of Social Media: Developing the First Galician Corpus for Misogyny Detection on Twitter and Mastodon

    VI Congreso XoveTIC: impulsando el talento científico

2022

  1. Análisis de la presencia de los cuidados en los trabajos fin de grado en Ingeniería Informática de la Universidade da Coruña

    Cuestiones de género: de la igualdad y la diferencia, Núm. 17, pp. 128-143

  2. Consumo de datos y perspectiva de género en el acceso a Twitter a través de su API

    Estrategias de comunicación: género, persuasión y redes sociales (Gedisa), pp. 9-22

  3. Predicting learning outcome in a first-year engineering course: a human-centered learning analytics approach

    ASEE Annual Conference and Exposition, Conference Proceedings