Javier
Cachón Zagalaz
Publicacións nas que colabora con Javier Cachón Zagalaz (11)
2023
-
Editorial: Physical education, schools and lifelong habits
Frontiers in Sports and Active Living
-
Lectura vs actividad física de los niños durante el confinamiento. Influencia de factores sociodemográficos, psicosociales y físico-deportivos
Journal of sport and health research, Vol. 15, Núm. 3
2022
-
Educación Física infantil: Aplicación práctica desde la evidencia científica
Ediciones Morata
-
On What Tasks Did Children between the Ages of 3 and 12 Years Spend Their Time during the COVID-19 Pandemic? An International Comparative Study between Ibero-America and Europe
Children, Vol. 9, Núm. 7
-
Sleep, physical activity and screens in 0-4 years Spanish children during the COVID-19 pandemic: Were the WHO recommendations met?
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 17, Núm. 3, pp. 484-503
2021
-
Influence of the characteristics of the house and place of residence in the daily educational activities of children during the period of COVID-19’ confinement
Heliyon, Vol. 7, Núm. 3
-
Physical activity and daily routine among children aged 0-12 during the COVID-19 pandemic in Spain
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 2, pp. 1-13
2020
-
Equipamiento y uso de Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) en los hogares españoles durante el periodo de confinamiento. Asociación con los hábitos sociales, estilo de vida y actividad física de los niños menores de 12 años
Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 78, pp. 183-204
2017
-
Práctica físico-deportiva, actividades de ocio y concepción sobre la Educación Física en escolares de A Coruña
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 32, pp. 163-166
2016
-
Estudio relacional de la práctica deportiva en escolares según el género
Sport TK: revista euroamericana de ciencias del deporte, Vol. 5, Núm. 1, pp. 85-92
2014
-
Does pilates exercise increase physical activity, quality of life, latency, and sleep quantity in middle-aged people?
Perceptual and Motor Skills, Vol. 119, Núm. 3, pp. 838-850