Unha análise da interacción de aula a través do estudo de caso

  1. Andrea Fernández Sánchez
Revista:
Revista de estudios e investigación en psicología y educación

ISSN: 2386-7418

Ano de publicación: 2015

Título do exemplar: XIII Congreso Internacional G-P de Psicopedagogía. Área 1: APRENDIZAJE, MEMORIA Y MOTIVACIÓN

Número: 1

Páxinas: 101-104

Tipo: Artigo

DOI: 10.17979/REIPE.2015.0.01.524 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: Revista de estudios e investigación en psicología y educación

Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable

Resumo

O presente traballo aborda a cuestión da problemática da interacción profesorado-alumnado no proceso de ensinanza aprendizaxe, mediante unha investigación etnográfica, a través do estudo de caso, levada a cabo nun aula de 6º de educación primaria, nun centro urbano da cidade de A Coruña. Neste escrito, non se valora unha relación relación específica docente-estudante, nin se trata de facer unha comparativa entre mestres ou de abordar cuestións sobre a calidade e metodoloxía de ensinanza; senón que se trata relatar e determinar cómo o alumnado debería ter o papel principal no proceso de ensino-aprendizaxe.

Referencias bibliográficas

  • Casado, A. (2010). Aprende a ser maestro. Cuenca: Universidad de Castilla-La Mancha.
  • Coll, C. (1984). Estrutura grupal, interacción entre alumnos y aprendizaje escolar. Infancia y Aprendizaje, 119-138.
  • Edel, R. (2004). ICCE: Educación para América. Recuperado el 29 de 05 de 2013 de http://icce.ver.ucc.mx/articulos/articulo_001.php
  • Jackson, P. (1991). La vida en las aulas. Madrid: Morata.
  • Kawulich, B. (2006). La observación participante como método de recolección de datos. Forum: Qualitative Social Research, 6(2), Art. 43. Recuperado el 10 de junio de 2015 de http://diverrisa.es/uploads/documentos/LA-OBSERVACION-PARTICIPANTE.pdf
  • Rivas, F. (2003). El proceso de enseñanza/aprendizaje en la situación educativa. Barcelona: Ariel.
  • Ruiz, J.I. (2007). Metodología de investigación cualitativa. Bilbao: Universidad de Deusto.
  • Sandín Esteban, M. (2003). Investigación Cualitativa en Educación. Fundamentos y tradiciones. Madrid: Mc Graw Hill.
  • Stake, R. (1999). Investigación con estudio de casos. Madrid: Morada.
  • Vargas, I. (2012). La entrevista en la investigación cualitativa: Nuevas tendencias y retos. Revista Calidad en la Educación Superior, 119-139.
  • Velasco, A. (2007). Un sistema para el análisis de la interacción en el aula. Revista Iberoamericana de Educación, 1-12.