Identificación automática de colocaciones académicas en español para una herramienta en línea de ayuda a la redacción

  1. Guzzi, Eleonora
Dirixida por:
  1. Margarita Alonso-Ramos Director

Universidade de defensa: Universidade da Coruña

Fecha de defensa: 11 de decembro de 2023

Tribunal:
  1. José Ignacio Pérez Pascual Presidente
  2. Moisés Almela Sánchez Secretario/a
  3. Maria Amália Pereira Mendes Vogal
Departamento:
  1. Letras

Tipo: Tese

Teseo: 826820 DIALNET lock_openRUC editor

Resumo

Combinacións léxicas como confirmar unha hipótese, o problema estriba ou análise profunda, coñecidas polo termo de colocacións, desempeñan un papel crucial na prosa académica, dado que serven para referirse aos procedementos e actividades prototípicas da investigación científica. As colocacións, así como outras unidades fraseolóxicas, permean todos os textos académicos. Con todo, pese ao crecente número de estudos sobre escritura académica en español, aínda non se dedicou suficiente atención á identificación da fraseoloxía propia do discurso académico e á creación de ferramentas lexicográficas que a integren. Para colmar este baleiro, a proposta desta tese baséase en identificar automaticamente as colocacións académicas do español e establecer unha lista de referencia cuxa finalidade principal é alimentar unha ferramenta en liña de axuda á escritura de textos académicos. Así mesmo, co fin de obter información sobre as diferenzas entre os textos de expertos e noveis, realizamos unha análise contrastiva baseada no concepto da complexidade léxica. Os resultados desta análise serviron para implementar unha ferramenta centrada na avaliación do perfil colocacional dos textos académicos.