Estudio económico vertical de los principales grupos de concentración publicitaria televisiva en España: Atresmedia y Mediaset año 2018

  1. Ana-Cecilia Vaca-Tapia 1
  2. Verónica Crespo-Pereira 2
  3. Roberto Manciati 3
  4. Valentín-Alejandro Martínez-Fernández 3
  1. 1 Pontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Ibarra, Ecuador
  2. 2 Universidad UTE, Ecuador
  3. 3 Universidade da Coruña, España
Revista:
RISTI: Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação

ISSN: 1646-9895

Ano de publicación: 2021

Número: 40

Páxinas: 279-288

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: RISTI: Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação

Resumo

This research compiles and analyzes the economic statements for the year 2018 of the main groups of television advertising concentration in Spain: Atresmedia Corporación de Medios de Comunicación S.A. and Mediaset España Comunicación, S.A. and Dependent Companies. An Expert System of Financial Analysis Vertical Method is applied that takes into account the indicators of liquidity, solvency, management and profitability factors, which optimally issues conclusions and suggestions for decision making.