Las emociones como dificultad didáctica en la enseñanza de prácticas motricesLos problemas afectivos derivados del contacto. Conceptualización

  1. Salgado López, José Ignácio 1
  2. Sánchez Molina, José Andrés 2
  3. Canales-Lacruz, Mª Inmaculada 3
  1. 1 Profesor de Ensino Secundario de la Xunta de Galiza. IES Leliadoura (Ribeira -A Coruña).
  2. 2 Profesor Titular de la Universidade da Coruña.
  3. 3 Profesora Titular de Universidad de la Universidad de Zaragoza.
Revista:
Estudios pedagógicos

ISSN: 0716-050X 0718-0705

Ano de publicación: 2021

Volume: 47

Número: 3

Páxinas: 167-190

Tipo: Artigo

DOI: 10.4067/S0718-07052021000300167 DIALNET GOOGLE SCHOLAR

Outras publicacións en: Estudios pedagógicos

Resumo

The didactic difficulties associated to contact in motor tasks are often partially or fully forgotten in teaching-learning processes of this type of practice. This situation is determined by the multidimensional nature of the concept and, in part, by its empirical origin, which has led to a great terminological diversity. This paper provides a justified proposal for the conceptualization of emotional problems related to contact.