Atribuciones causales en el plagio académico por parte de los estudiantes universitarios

  1. Rebollo-Quintela, Nuria 1
  2. Espiñeira-Bellón, Eva Maria 1
  3. Muñoz Cantero, Jesús Miguel 1
  1. 1 Universidade da Coruña
    info

    Universidade da Coruña

    La Coruña, España

    ROR https://ror.org/01qckj285

Revista:
Revista de estudios e investigación en psicología y educación

ISSN: 2386-7418

Ano de publicación: 2017

Título do exemplar: XIV Congreso Psicopedagogía. Área 6: FORMACIÓN DE PROFESORES Y AGENTES EDUCATIVOS

Número: 6

Páxinas: 192-196

Tipo: Artigo

DOI: 10.17979/REIPE.2017.0.06.2453 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

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Resumo

Dishonest academic practices or plagiarism are increasingly present in the educational world. For this reason, the main purpose of this communication is to identify and analyze the causes that lead to a sample of 128 students of the Faculty of Education Sciences of the University of Coruña to commit plagiarism. To this end, an ad hoc questionnaire was prepared, submitted to validation by expert judges and electronically administered to the students for completion. The results show that we have a multicausal phenomenon, which is necessary to eradicate through the teaching-learning processes.

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