Os servizos de orientación na educación infantil e primaria en Galiciaxénese, implantación e evolución

  1. Arza, Neves 1
  2. Rodríguez, María Mar 2
  1. 1 Universidade da Coruña
    info

    Universidade da Coruña

    La Coruña, España

    ROR https://ror.org/01qckj285

  2. 2 Facultade de Ciencias da Educación. Universidade da Coruña.
Revista:
Revista de estudios e investigación en psicología y educación

ISSN: 2386-7418

Ano de publicación: 2015

Título do exemplar: XIII Congreso Internacional G-P de Psicopedagogía. Área 11: NECESIDADES EDUCATIVAS ESPECIALES

Número: 11

Páxinas: 113-116

Tipo: Artigo

DOI: 10.17979/REIPE.2015.0.11.1159 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: Revista de estudios e investigación en psicología y educación

Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable

Resumo

Nesta comunicación analízase o sistema de orientación na educación infantil e primaria en Galicia partindo dos motivos que están na orixe dos seus trazos diferenciais, caracterízase o proceso de implantación e a súa evo- lución. O motivo que explica a proposta é a promoción dunha orientación educativa, preventiva e integrada na actividade do centro, de aí a creación de servizos internos de orientación. O proceso de implantación foi demorada e precaria. Dende 2008 créanse departa- mentos de orientación compartidos co que se incrementa notablemente o número de centros con departamento de orientación. As políticas de axuste orzamentario que se están a levar a cabo dende vai uns anos, están a influir negativamente na súa consolidación

Referencias bibliográficas

  • Consellería de Educación e Ordenación Universitaria (2002). A orientación educativa e profesional. Estructura organizativa dos servicios de orientación. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia.
  • Consellería de Educación (2008). Rede da orientación educativa en Galicia. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia.
  • Decreto 120/1998, do 23 de abril, polo que se regula a orientación educativa e profesional na Comunidade Autónoma de Galicia (DOG del 27 de abril de 1998).
  • Flick, U. (2004). Introducción a la investigación cualitativa. Madrid: Morata.
  • Gerbner, G. (1969) “Towards cultural indicators: the analysis of mass mediated public message systems” en Gerbner, G. et Al. (Eds.) The analysis of communication content. New York, John Wiley and Sons, INC.
  • Orde do 24 de xullo de 1998 pola que se establece a organización e funcionamento da orientación educativa e profesional na Comunidade Autónoma de Galicia regulada polo Decreto120/1998 (DOG del 31/07/1998).
  • Rodríguez Romero María Mar (1997). La confluencia del asesoramiento y la orientación como prácticas de apoyo. En Rodicio, M. L. e González X. Actas del Simposium Hacia dónde camina la orientación. A Coruña: Universidade da Coruña.
  • Santana Vega, Lidia E. (2007).Orientación Educativa e intervención psicopedagógica. Cambian los tiempos, cambian las responsabilidades profesionales. Madrid: Ediciones Pirámide.
  • Stake, Robert E. (1998). Investigación con estudio de casos. Madrid: Morata.
  • Viñao Frago, A. Sistemas educativos, culturas escolares y reformas. Madrid: Morata.