Portal web de la Compañía Radio Televisión de Galicia, un ejemplo de adaptación de las páginas web de las televisiones

  1. García-Torre, Manuel
Journal:
Historia y comunicación social

ISSN: 1137-0734

Year of publication: 2014

Issue Title: La comunicación en la profesión y en la universidad de hoy

Volume: 19

Issue: 2

Pages: 875-885

Type: Article

DOI: 10.5209/REV_HICS.2014.V19.46565 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

More publications in: Historia y comunicación social

Abstract

This study shows the evolution of the Company’s Radio Television de Galicia (CRTVG) website during the last four years, specifically between 2010 and 2013. During the analyzed period, advances in the network have been quite abundant, causing televisions have had to adapt the functionality of your portal. A figure that has become important in this field has been the conventional television viewer with the emergence of web pages has become user. This we are very aware of the television as more and more possibilities for the user to feel involved. CRTVG, in the early years of the Internet, was a Spanish television more concerned about this new path that opened. This can be reflected in who was the first European television live broadcast its signal in real time over the internet and one of the first Spanish to have website. In this research work as has been described as the adaptation of the content, interactivity and usability of the website CRTVG, during the four years analyzed.

Bibliographic References

  • BUSTAMANTE, Enrique (2002): “Televisión: errores y frenos en el camino digital” en Comunicación y Cultura en la Era Digital. Ed. Gedisa. Barcelona.
  • CASTELLS, M. (2009): Comunicación y poder. Alianza Editorial: Madrid.
  • CEBRIÁN HERREROS, M. (2004): Modelos de televisión: generalista, temática y convergente con Internet. Editorial Paidós: Barcelona.
  • DÍAZ-NOCI, J. (2010): Medios de comunicación en Internet: algunas tendencias. El profesional de la información, noviembre-diciembre, v. 19, n. 6, pp. 561-567.
  • FRANQUET, R. e LARREGOLA, G. (1999): Comunicar en la era digital. Barcelona.
  • GARCÍA-TORRE, Manuel (2012): “La nueva página web de la Compañía Radio Televisión de Galicia: una adaptación a los cambios de la red y a las demandas de los usuarios”, en Miguel Hernández Communication Journal, 3, páginas 175 a 191. Universidad Miguel Hernández, UMH (Elche-Alicante). Recuperado el 31 de octubre de 2013 de: http://mhcj.es/2012/12/06/manuel_garcia/
  • L. CODINA, L. AUBIA, N. SÁNCHEZ. Propuesta nuclear de análisis de sitios web de televisión. Barcelona: UPF 2008. (Accesible en: www.lluiscodina.com > Métodos)
  • PÉREZ DE SILVA, J. (2000): La televisión ha muerto. La nueva producción audiovisual en la era de Internet: La tercera revolución industrial. Editorial Gedisa: Barcelona.
  • PISCITELLI, Alejandro (1998). Post/televisión. Ecología de los medios en la era de Internet. Buenos Aires: Paidós contextos.
  • RODRÍGUEZ FUENTES, C. (2010). Televisión en Internet. Revista Icono14 [en línea] 15 de Enero de 2010, No 15. pp. 114-132. Recuperado (22-10-2013), de http://www.icono14.net-
  • Salaverría, Ramón y Negredo, Samuel (2008): Periodismo Integrado. Convergencia de medios y reorganización de redacciones. Editorial Sol 90 media, Barcelona.