Efectos de la configuración de la serie sobre el fenómeno de "cross education"

  1. Fariñas Rodríguez, Juan
Dirixida por:
  1. Eliseo Iglesias-Soler Co-director
  2. Miguel Ángel Fernández del Olmo Co-director

Universidade de defensa: Universidade da Coruña

Fecha de defensa: 27 de novembro de 2020

Tribunal:
  1. Belén Feriche Fernández-Castanys Presidente/a
  2. Gonzalo Márquez Sánchez Secretario
  3. Luis María Alegre Durán Vogal
Departamento:
  1. Educación Física e Deportiva

Tipo: Tese

Teseo: 642513 DIALNET lock_openRUC editor

Resumo

O fenómeno de cross education consiste na transferencia de forza do segmento adestrado ao non adestrado tras una adestramento unilateral da forza. Esta transferencia ten a capacidade de reducir a importancia da desadaptación neural e estrutural producidas polo desuso no segmento afectado, por exemplo, por lesións músculo-esqueléticas ou dano cerebral adquirido. Resulta interesante coñecer a forma de modular este fenómeno de cara a optimizar os efectos beneficiosos adaptando os parámetros da carga do adestramento. Sábese que a configuración da serie ten unha incidencia sobre os aspectos mecánicos e metabólicos relacionados coa forza: unha configuración da serie tradicional é máis fatigante e produce unha mayor pédida de celocidade ca unha configuración clúster. Ademais, a bibliografía reporta a necesidade dunha intensidade de polo menos un 60% da forza máxima para que o fenómenos de cross education apareza. Despois de realizar os estudos deseñados para coñecer os efectos da configuración da serie sobre este fenómeno, observouse que a configuración da serie tradicional, con series próximas ao fallo muscular, resulta nunha transferencia de forza significativa ao segmento non adestrado.