Adequacy of Assesment tools in Official English Certificates to the Guidelines provided by the Common European Framework for languagesan analysis on the effective implementation of rubrics
- Fraga, Lucía
- Eduardo Barros-Grela Director
- María Bobadilla-Pérez Co-director
Universidade de defensa: Universidade da Coruña
Fecha de defensa: 14 de outubro de 2019
- María Elena Gómez Parra Presidente/a
- Antonio Raúl de Toro Santos Secretario
- María Victoria López Pérez Vogal
Tipo: Tese
Resumo
O Consello Europeo, a través do Marco Común Europeo de Referencia para a Lingua, Ensino e Aprendizaxe ( MCER), impulsou cambios no proceso de ensino e aprendizaxe de linguas, tales como o enfoque comunicativo. Esta tese doutoral analizou os exames e as rúbricas dos principais Certificados Oficiais en España para comprobar a eficiencia coa que adoptaron as directrices do MCER. Os resultados deste estudo mostran que aínda se necesita máis investigación neste campo xa que se detectaron incongruencias e omisións. Un dos resultados máis significativos foi o feito de que os certificados que determinan a competencia dos estudantes conteñen erros na implementación das directrices do marco e examinan con rúbricas que non cumpren cos requisitos de validez e eficiencia que se espera delas. Ademais, moitas das limitacións deste estudo derívanse da falta de transparencia en canto a criterios de avaliación, instrumentos e datos de fiabilidade dos certificados. Por outra banda, esta investigación permitiu establecer patróns entre a avaliación das diferentes destrezas e pode contribuír á mellora do proceso de avaliación desde a perspectiva de creación de exames e deseño de rúbricas. O cambio cara a unha avaliación máis comunicativa das destrezas receptivas tamén pode iniciarse a partir dalgunhas bases da presente tese.