Fomento de la Cultura Científica en las instituciones de educación superiorestrategias y medios para la comunicación de la ciencia y la tecnología

  1. Ojeda, Gabriela
Dirixida por:
  1. Viviana Fernández Marcial Director

Universidade de defensa: Universidade da Coruña

Fecha de defensa: 29 de outubro de 2019

Tribunal:
  1. Ernest Abadal Presidente/a
  2. María Francisca Abad García Secretario/a
  3. Antonio María Salvado Coxito Granado Vogal
Departamento:
  1. Humanidades

Tipo: Tese

Teseo: 607153 DIALNET lock_openRUC editor

Resumo

En resposta á importancia que adquiriu a comunicación da ciencia nas últimas décadas, foi necesario que os organismos e institucións produtores de coñecemento adaptáranse e incorporásena como unha tarefa esencial. Isto significou o xurdimento e a consolidación de estruturas que realizasen esa divulgación de forma profesional, as denominadas Unidades de Cultura Científica e da Innovación. Estas constitúen un dos elementos básicos sobre os que versou a institucionalización da comunicación da ciencia e a tecnoloxía no panorama nacional. Con todo, dez anos despois da súa posta en marcha, non houbo ningunha revisión exhaustiva deste sistema que valorase se a xestión da cultura científica que lévase a cabo desde estas unidades continúa sendo adecuada ou, se pola contra, necesítanse implementar cambios. O presente traballo tivo como meta arroxar luz sobre esta cuestión, a través dunha análise crítica que permitiu caracterizar e avaliar o modelo de fomento da cultura científica asumido desde as UCC+i, no que respecta á divulgación xeral do coñecemento e no contexto das institucións de educación superior. O proxecto constou dun estudo deseñado para abordar tres dimensións distintas do mesmo fenómeno: unha valoración do funcionamento e as estratexias das UCC+i, a súa comparación con outro sistema para identificar tendencias e mellores prácticas, e a análise da eficacia das súas iniciativas. Os resultados obtidos serviron para configurar unha proposta de xestión da cultura científica nas universidades que, de ser aplicada, supoñería un mellor aproveitamento dos recursos destinados a este fin así como estar en liña coas correntes actuais nesta materia