Del reconocimiento de sí mismo al reconocimiento del otro en niños con TEAun programa tecnológico de intervención

  1. Mata Ares, Berta
Dirixida por:
  1. Manuel Peralbo Director

Universidade de defensa: Universidade da Coruña

Fecha de defensa: 18 de decembro de 2015

Tribunal:
  1. Alfonso Barca Lozano Presidente/a
  2. Miguel Pérez Pereira Secretario/a
  3. Juan Carro Ramos Vogal
Departamento:
  1. Psicoloxía

Tipo: Tese

Teseo: 400005 DIALNET lock_openRUC editor

Resumo

Marco: O diagnóstico de Trastorno do Espectro Autista (TEA) é un trastorno do neurodesarrollo presente dende a primeira infancia e que afecta principalmente á relación social; sendo déficits na Teoría da Mente (ToM) citados como característicos. Obxectivos: Desenvolver a través das Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TIC) o recoñecemento do outro en nenos diagnosticados de TEA. Valorar a efectividade de AprenderJugando, unha ferramenta TIC para avaliar e adestrar determinadas capacidades insuficientemente desenvolvidas nalgunhas persoas con TEA. Mellorar a sintomatoloxía do trastorno. Método: Realizouse un estudo de caso cun grupo de 6 participantes con diagnóstico de TEA e déficits na teoría da mente. A intervención estivo baseada no uso das TIC. A recollida de datos realizouse coa Escala de observación para o diagnóstico do autismo (ADOS). Resultados: A metade dos participantes desenvolveron o recoñecemento do outro. A ferramenta AprenderJugando mostra melloras estatisticamente significativas en varias áreas. Producíronse melloras na sintomatoloxía. Conclusións: A aplicación AprenderJugando e as ferramentas TIC empregadas neste estudo resultan útiles para traballar determinadas capacidades insuficientemente desenvolvidas nalgunhas persoas con TEA.