Pedagogía y Didáctica
Departamento
Universidad de Castilla-La Mancha
Ciudad Real, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Castilla-La Mancha (6)
2023
-
Effect of algebraic language and problem text wording on problem model accuracy when solving age word problems
Educational Studies in Mathematics, Vol. 114, Núm. 1, pp. 109-127
2022
-
¿Qué hay de la calculadora en la legislación educativa?
Suma: Revista sobre Enseñanza y Aprendizaje de las Matemáticas, Núm. 99, pp. 83-90
2018
-
An assessment of the sources of the reversal error through classic and new variables
Educational Studies in Mathematics, Vol. 99, Núm. 1, pp. 43-56
-
Indexical Expressions in Word Problems and their Influence on Multiple Referents of the Unknown
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 16, Núm. 6, pp. 1147-1167
2017
-
An insight into the sources of multiple referents for the unknown in the algebraic solving of word problems
PROCEEDINGS OF THE TENTH CONGRESS OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME10)
2009
-
El diseño y aplicación de políticas públicas sobre orientación y apoyo a la escuela: estudio múltiple de casos en las comunidades autónomas que modificaron el sistema L.O.G.S.E.
Educación, investigación y desarrollo social: actas del XIV Congreso de Modelos de Investigación Educativa