Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidade de Santiago de Compostela (84)

2024

  1. CHATGPT en la enseñanza e investigación de la economía

    Estudios sobre inteligencia artificial y economía digital (Aranzadi), pp. 145-166

  2. Comunidades locales de energía: Marco normativo y de financiación

    Estudios sobre inteligencia artificial y economía digital (Aranzadi), pp. 269-293

  3. Consumer financial vulnerability: Review, synthesis, and future research agenda

    Journal of Economic Surveys, Vol. 38, Núm. 4, pp. 1045-1084

  4. Cost allocation problems on highways with grouped users

    European Journal of Operational Research, Vol. 316, Núm. 2, pp. 667-679

  5. Da revalorização da cidade histórica ao fetiche do rueiro: duas visões da arquitetura contemporânea em Compostela (1988-2000)

    História da Arquitetura. Perspetivas Temáticas (III). A Rua na Estrutura Urbana (CITCEM, Santa Casa da Misericórdia do Porto), pp. 367-376

  6. Does financial knowledge decline with age? An analysis of small enterprise managers in Spain

    New Practices for Entrepreneurship Innovation (IGI Global), pp. 191-217

  7. Ferrol arqueológico: El Castro de Esmelle despierta de su olvido

    FerrolAnálisis: revista de pensamiento y cultura, Núm. 35, pp. 51-57

  8. Heredada, comprada, regalada: la biblioteca ‘propia’ de Emilia Pardo Bazán

    Agora: papeles de filosofía, Vol. 43, Núm. 2, pp. 1-29

  9. Job expectations and financial fragility: evidence from pre-COVID Spain

    Empirical Economics, Vol. 66, Núm. 4, pp. 1709-1733

  10. Life insurance consumption across generations: The roles of financial knowledge, planning horizon, and self-control

    International Journal of Finance and Economics, Vol. 29, Núm. 4, pp. 4742-4762

  11. Self-control and debt decisions relationship: evidence for different credit options

    Current Psychology, Vol. 43, Núm. 1, pp. 340-357

  12. The role of financial literacy in consumer financial fraud exposure (via email) and victimisation: evidence from Spain

    International Journal of Bank Marketing, Vol. 42, Núm. 6, pp. 1388-1413