Facultade de Ciencias da Educación
Centro
Universidade de Santiago de Compostela
Santiago de Compostela, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidade de Santiago de Compostela (462)
2024
-
A investigación en didáctica das ciencias experimentais e a súa transferencia á sociedade galega
A educación en Galicia en perspectiva: alicerces para o porvir (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 465-478
-
A metamorfose dos materiais didácticos en Galicia: achegas dende a investigación
A educación en Galicia en perspectiva: alicerces para o porvir (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 351-369
-
A randomized controlled pilot study of a cognitive–behavioral video game intervention for the promotion of active aging
Digital Health, Vol. 10
-
ASSESSMENT OF INTEGRITY ACTIONS IN SCIENTIFIC RESEARCH
Revista Conhecimento Online, Vol. 2, pp. 70-88
-
Beliefs and Previous Concepts about Physical Education in Primary Education Undergraduate Students
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 6
-
Brief psychological intervention for suicide prevention based on problem-solving applied in different formats to people over 50 years old: protocol for a randomized controlled trial
BMC Psychiatry, Vol. 24, Núm. 1
-
Cartografías de la memoria docente: El archivo familiar como patrimonio inmaterial de las escuelas y del territorio
Resistencias éticas y derechos humanos. Prácticas artísticas con la comunidad (Aula Magna), pp. 171-204
-
Contribución del Practicum en la formación competencial del profesorado de Educación Infantil y Primaria en España
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 38, Núm. 99, pp. 243-260
-
El uso de la bicicleta en la escuela: Una revisión sistemática
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 55, pp. 78-87
-
Incidence of a Multicomponent Physical Exercise Program on Body Composition in Overweight or Obese People Aged 60 Years or Older from Chile
Journal of Functional Morphology and Kinesiology, Vol. 9, Núm. 2
-
Infancia digital y educación mediática: cómo educar en la sociedad red
Infancia y transformación digital de la educación: miradas diversas (Dykinson), pp. 219-231
-
Is It Possible to Improve Motor Competence through a Structured Balance Bike Program in Preschool Children Aged 3 to 6 Years?
Sports, Vol. 12, Núm. 3
-
Is It Possible to Improve the Perceived Quality of Life of Overweight or Obese Older People through a Multicomponent Physical Exercise Program?
Behavioral Sciences, Vol. 14, Núm. 7
-
La atención a la discapacidad en la formación y acreditación del profesorado universitario
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 38, Núm. 99, pp. 33-50
-
Modification of the relative age effect on 4-6-year-old schoolchildren’s motor competence after an intervention with balance bike
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 19, Núm. 3, pp. 767-778
-
O sistema educativo ante os novos desafíos pedagóxicos en Galicia
A educación en Galicia en perspectiva: alicerces para o porvir (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 123-140
-
Plasma IGFBP-3 and IGFBP-5 levels are decreased during acute manic episodes in bipolar disorder patients
Frontiers in Pharmacology, Vol. 15
-
Resilience as a protective factor against depression in informal caregivers
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
The voice of students with disabilities: reasons for going to university and criteria for choosing the institution
Disability and Society
-
Toxicity of zinc oxide nanoparticles: Cellular and behavioural effects
Chemosphere, Vol. 363