Publicacións en colaboración con investigadores/as de Universidade de Santiago de Compostela (462)

2024

  1. A investigación en didáctica das ciencias experimentais e a súa transferencia á sociedade galega

    A educación en Galicia en perspectiva: alicerces para o porvir (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 465-478

  2. A metamorfose dos materiais didácticos en Galicia: achegas dende a investigación

    A educación en Galicia en perspectiva: alicerces para o porvir (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 351-369

  3. A randomized controlled pilot study of a cognitive–behavioral video game intervention for the promotion of active aging

    Digital Health, Vol. 10

  4. ASSESSMENT OF INTEGRITY ACTIONS IN SCIENTIFIC RESEARCH

    Revista Conhecimento Online, Vol. 2, pp. 70-88

  5. Beliefs and Previous Concepts about Physical Education in Primary Education Undergraduate Students

    Education Sciences, Vol. 14, Núm. 6

  6. Brief psychological intervention for suicide prevention based on problem-solving applied in different formats to people over 50 years old: protocol for a randomized controlled trial

    BMC Psychiatry, Vol. 24, Núm. 1

  7. Cartografías de la memoria docente: El archivo familiar como patrimonio inmaterial de las escuelas y del territorio

    Resistencias éticas y derechos humanos. Prácticas artísticas con la comunidad (Aula Magna), pp. 171-204

  8. Contribución del Practicum en la formación competencial del profesorado de Educación Infantil y Primaria en España

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 38, Núm. 99, pp. 243-260

  9. El uso de la bicicleta en la escuela: Una revisión sistemática

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 55, pp. 78-87

  10. Incidence of a Multicomponent Physical Exercise Program on Body Composition in Overweight or Obese People Aged 60 Years or Older from Chile

    Journal of Functional Morphology and Kinesiology, Vol. 9, Núm. 2

  11. Infancia digital y educación mediática: cómo educar en la sociedad red

    Infancia y transformación digital de la educación: miradas diversas (Dykinson), pp. 219-231

  12. Is It Possible to Improve Motor Competence through a Structured Balance Bike Program in Preschool Children Aged 3 to 6 Years?

    Sports, Vol. 12, Núm. 3

  13. Is It Possible to Improve the Perceived Quality of Life of Overweight or Obese Older People through a Multicomponent Physical Exercise Program?

    Behavioral Sciences, Vol. 14, Núm. 7

  14. La atención a la discapacidad en la formación y acreditación del profesorado universitario

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 38, Núm. 99, pp. 33-50

  15. Modification of the relative age effect on 4-6-year-old schoolchildren’s motor competence after an intervention with balance bike

    Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 19, Núm. 3, pp. 767-778

  16. O sistema educativo ante os novos desafíos pedagóxicos en Galicia

    A educación en Galicia en perspectiva: alicerces para o porvir (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 123-140

  17. Plasma IGFBP-3 and IGFBP-5 levels are decreased during acute manic episodes in bipolar disorder patients

    Frontiers in Pharmacology, Vol. 15

  18. Resilience as a protective factor against depression in informal caregivers

    Frontiers in Psychology, Vol. 15

  19. The voice of students with disabilities: reasons for going to university and criteria for choosing the institution

    Disability and Society

  20. Toxicity of zinc oxide nanoparticles: Cellular and behavioural effects

    Chemosphere, Vol. 363