Publicaciones (32) Publicaciones de Francisco Javier Taibo Pena Ver datos de investigación referenciados.

2023

  1. Highway Remodeling: Harnessing Georeferenced Data for Procedural Modeling

    VI Congreso XoveTIC: impulsando el talento científico

2021

  1. Ampliación de las capacidades de visualización de un SIG libre mediante la comunicación con un navegador 3D

    I Jornadas de SIG Libre [ Recurs electrònics] : ] comunicaciones de las Jornadas

2014

  1. Practical line rasterization for multi-resolution textures

    Italian Chapter Conference 2014 - Smart Tools and Apps in Computer Graphics, STAG 2014

2013

  1. Fast GPU approximation of EPZS motion estimation using branching

    2013 IEEE International Workshop on Multimedia Signal Processing, MMSP 2013

  2. Optimising lossless stages in a GPU-based MPEG encoder

    Multimedia Tools and Applications, Vol. 65, Núm. 3, pp. 495-520

2012

  1. Self-tuning of disk input-output in operating systems

    Journal of Systems and Software, Vol. 85, Núm. 1, pp. 77-86

  2. Subjective quality assessment of the impact of buffer size in fine-grain parallel video encoding

    Radioengineering, Vol. 21, Núm. 4, pp. 1226-1235

2011

  1. Aplicación interactiva en tres dimensiones para la rehabilitación de los componentes cognitivos: CITO

    Revista electrónica de terapia ocupacional Galicia, TOG, Vol. 8, Núm. 14

  2. GPU-based fast motion estimation for on-the-fly encoding of computer-generated video streams

    Proceedings of the 21st International Workshop on Network and Operating Systems Support for Digital Audio and Video, NOSSDAV 2011

2010

  1. Asphalt mixtures with construction and demolition debris

    Proceedings of the Institution of Civil Engineers: Transport, Vol. 163, Núm. 4, pp. 165-174

  2. Parallel zigzag scanning and Huffman coding for a GPU-based MPEG-2 encoder

    Proceedings - 2010 IEEE International Symposium on Multimedia, ISM 2010

2009

  1. Dynamic virtual textures

    17th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision, WSCG'2009 - In Co-operation with EUROGRAPHICS, Full Papers Proceedings

  2. Dynamic virtual textures

    Journal of WSCG, Vol. 17, Núm. 1-3, pp. 25-32

  3. La Estrategia Constructiva: Un documento clave en las contrucciones soldadas

    Soldadura y tecnologías de unión, Año 20, Núm. 119, pp. 16-19

2008

  1. Importancia de las operaciones auxiliares y elementos temporales en la construcción soldada

    Soldadura y tecnologías de unión, Año 19, Núm. 111, pp. 34-42

  2. Mapping Large Textures for Outdoor Terrain Rendering

    Game programming Gems 7 (Course Technology), pp. 435-446