Publications by the researcher in collaboration with Luís Antonio Hernández Ibáñez (13)

2021

  1. Ampliación de las capacidades de visualización de un SIG libre mediante la comunicación con un navegador 3D

    I Jornadas de SIG Libre [ Recurs electrònics] : ] comunicaciones de las Jornadas

2014

  1. Practical line rasterization for multi-resolution textures

    Italian Chapter Conference 2014 - Smart Tools and Apps in Computer Graphics, STAG 2014

2009

  1. Dynamic virtual textures

    17th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision, WSCG'2009 - In Co-operation with EUROGRAPHICS, Full Papers Proceedings

  2. Dynamic virtual textures

    Journal of WSCG, Vol. 17, Núm. 1-3, pp. 25-32

2008

  1. Mapping Large Textures for Outdoor Terrain Rendering

    Game programming Gems 7 (Course Technology), pp. 435-446

2007

  1. El Museo Vacío y el Camino de Santiago: una instalación de realidad virtual para la explotación del patrimonio cultural

    Informática gráfica y patrimonio histórico: comunicaciones presentadas al I Simposium de Informática Gráfica y Patrimonio Histórico SIGPHI 2007 : 4 julio 2007, A Coruña (A Coruña : Mundos Digitales, 2007), pp. 95-100

  2. Hardware-independent clipmapping

    15th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2007, WSCG'2007 - In Co-operation with EUROGRAPHICS, Full Papers ProceedingsWSCG Proceedings

  3. VideaLAB: Grupo de visualización avanzada en arquitectura, ingeniería civil y urbanismo

    Informática gráfica y patrimonio histórico: comunicaciones presentadas al I Simposium de Informática Gráfica y Patrimonio Histórico SIGPHI 2007 : 4 julio 2007, A Coruña (A Coruña : Mundos Digitales, 2007), pp. 31-41

2004

  1. The experience of the Empty Museum. Displaying cultural contents on an immersive, walkable VR room

    Proceedings of Computer Graphics International Conference, CGI

2003

  1. Catedral Virtual de Tui: un conjunto de aplicaciones gráficas para el estudio y la conservación del patrimonio

    CEIG 2003: XIII Congreso Español de Informática Gráfica, Universidade da Coruña, A Coruña 2, 3 y 4 de julio de 2003

  2. The empty museum. Multi-user interaction in an immersive and physically walkable VR space

    Proceedings - 2003 International Conference on Cyberworlds, CW 2003

2001

  1. Immersive video for virtual tourism

    Proceedings of SPIE - The International Society for Optical Engineering

  2. Videa VR: Un Sistema de Vídeo Inmersivo de 360º

    CEIG 2001