Publicaciones (36) Publicaciones de Carlos Soneira Calvo

2023

  1. Comparación de resoluciones algebraicas con y sin tablas de problemas de edades

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 1, pp. 43-61

  2. Effect of algebraic language and problem text wording on problem model accuracy when solving age word problems

    Educational Studies in Mathematics, Vol. 114, Núm. 1, pp. 109-127

2022

  1. The Use of Representations when Solving Algebra Word Problems and the Sources of Solution Errors

    International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 20, Núm. 5, pp. 1037-1056

2021

  1. Insights into the reversal error from a study with South African and Spanish prospective primary teachers

    Pythagoras, Vol. 42, Núm. 1

  2. Unha experiencia de adaptación metodolóxica á docencia virtual e as súas implicacións no seguimento por parte do alumnado

    Contextos universitarios transformadores. A nova normalidade académica. Leccións aprendidas e retos de futuro: V Xornadas de innovación docente

2020

  1. Coalternative coalgebras

    Glasgow Mathematical Journal, Vol. 62, Núm. S1, pp. S142-S164

  2. Estructura de un cuestionario para evaluar la ansiedad hacia las matemáticas en estudiantes de ingeniería

    Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. 7, Núm. 1, pp. 59-70

2019

  1. A Educación Matemática a prol da responsabilidade social universitariaa

    Contextos universitarios transformadores: construíndo espazos de aprendizaxe.

  2. El Aprendizaje y Servicio: método de enseñanza y forma de vincular la universidad y la sociedad

    Revista d'innovació docent universitària: RIDU, Núm. 11, pp. 91-103

  3. Unha experiencia de Aprendizaxe e Servizo para fomentar a aprendizaxe da Xeometría e a colaboración docente

    Contextos universitarios transformadores: construíndo espazos de aprendizaxe.

2018

  1. An assessment of the sources of the reversal error through classic and new variables

    Educational Studies in Mathematics, Vol. 99, Núm. 1, pp. 43-56

  2. Cara unha maior versatilidade dos graduados en Educación Primaria

    Contextos universitarios transformadores: retos e ideas innovadoras. II Xornadas de Innovación Docente

  3. Estudio de las actitudes hacia las Matemáticas en estudiantes universitarios

    Números: Revista de didáctica de las matemáticas, Núm. 97, pp. 7-20

  4. Indexical Expressions in Word Problems and their Influence on Multiple Referents of the Unknown

    International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 16, Núm. 6, pp. 1147-1167

2017

  1. An insight into the sources of multiple referents for the unknown in the algebraic solving of word problems

    PROCEEDINGS OF THE TENTH CONGRESS OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME10)

2016

  1. Estudio de las actitudes del alumnado de 6º curso de Educación Primaria que asiste a refuerzo de Matemáticas

    Avances en Ciencias de la Educación y del Desarrollo, 2016

  2. Invertible lax entwining structures and c-cleft extensions

    Springer Proceedings in Mathematics and Statistics (Springer New York LLC), pp. 239-254

  3. Maschke Type Theorems for Nonassociative Hopf Algebras

    Communications in Algebra, Vol. 44, Núm. 9, pp. 3727-3742

  4. Relaciones entre las dimensiones de las actitudes hacia las matemáticas en futuros maestros

    Investigación en Educación Matemática XX

  5. Relationships between the dimensions of the attitudes towards mathematics in Primary Teachers students

    INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XX