Publicaciones (78) Publicaciones de Antonio Javier Prado Domínguez

2023

  1. Repositioning the City Brand in the Face of the Energy and Ecological Transition Paradigm

    Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 14

  2. Un examen de los activos digitales ante la aparición de potenciales contigencias de riesgos financieros

    AECA: Revista de la Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, Núm. 144, pp. 5-8

2020

  1. Internalising negative self-image externalities: The first objective for city marketing as a municipal management tool1

    Advances in Science, Technology and Engineering Systems, Vol. 5, Núm. 1, pp. 112-118

  2. La materialización de una letra de cambio sobre blockchain: un examen desde la economía, el derecho y la tecnología

    CEFLegal: Revista práctica de derecho. Comentarios y casos prácticos, Núm. 237

  3. The local tax system as a relative price in city marketing: : The case of Santiago de Compostela

    Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI

  4. Tokens and tokenization:: still and gordian knot for the future of fintech?

    Emerging tools and strategies for financial management (IGI Global), pp. 32-58

2019

  1. Internalization of negative self-image of the city

    Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI

  2. The role of the enhanced carry to risk on currency policy: the Mexican Peso

    Applied Economics, Vol. 51, Núm. 17, pp. 1808-1816

2018

  1. Exchange policy credibility through the lens of the carry trade: The Mexican peso and the Brazilian real.

    European Journal of Government and Economics, Vol. 7, Núm. 2, pp. 123-137

2016

  1. Switching costs in the European postal service. Are there any solutions?

    European Journal of Government and Economics, Vol. 5, Núm. 2, pp. 104-119

2015

  1. A Sharpe-ratio-based measure for currencies

    European Journal of Government and Economics, Vol. 4, Núm. 1, pp. 67-75

  2. Duopolio con costos de cambio y de retención: Efectos sobre el excedente del consumidor y el bienestar social

    Investigación económica, Vol. 74, Núm. 292, pp. 159-184

2012

  1. La presentación del servicio postal universal ¿conlleva un riesgo inexorable de quiebra?

    Revista de ciencias sociales, Vol. 18, Núm. 1, pp. 9-23