Publicaciones (69) Publicaciones de María Begoña Lasa Álvarez

2023

  1. Designing a digital portfolio as an instrument to address literary texts in the EFL classroom

    Glottodidactica, Vol. 50, Núm. 2, pp. 65-83

  2. Los textos sobre historia clásica de Oliver Goldsmith traducidos para jóvenes hispanohablantes

    Transfer: revista electrónica sobre traducción e interculturalidad, Vol. 18, Núm. 1, pp. 152-178

2022

  1. A Girl’s Life in English Interwar Suburbia: Evadne Price’s Just Jane

    Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 84, pp. 83-96

  2. Comparing and Contrasting Adaptations of Classic Texts for Young Readers: Mary Shelley’s Frankenstein, or the Modern Prometheus (1818)

    Concepts, Discourses, and Translations (Springer Suiza), pp. 279-298

  3. Comparing and Contrasting Adaptations of Classic Texts for Young Readers: Mary Shelley’s Frankenstein, or the Modern Prometheus (1818)

    Second Language Learning and Teaching (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 279-298

  4. Hannah More’s Percy, A Tragedy in the Spanish and French Theatrical Contexts

    Hannah More in Context (Taylor and Francis), pp. 100-113

  5. Introduction

    Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 84, pp. 9-15

  6. La traducción de «The Recess» (1783-1785) de Sophia Lee, una novela para «las señoras de alta calidad» españolas a finales del siglo XVIII y principios del XIX

    Cuadernos de estudios del siglo XVIII, Núm. 32, pp. 309-342

  7. Selling Spain in the British Press during the 1830s: advertisers as cultural mediators

    British periodicals and spanish literature: mapping the romantic canon (Peter Lang Alemania), pp. 59-76

  8. Sophia Lee, María Rosa Gálvez and the Elizabethan Court

    45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres

2021

  1. Animals and the New Woman in the late nineteenth-century Irish press

    Narrativas y voces angloamericanas y gaélicas en clave feminista (Dykinson), pp. 86-101

  2. La edición bilingüe del Lazarillo de Tormes (2019) y su potencial en la didáctica de las lenguas

    El Lazarillo de Tormes y sus continuadores (Peter Lang Alemania), pp. 183-200

  3. Multicultural Discourses on the Connections between Native Americans and Europeans in the Long Eighteenth Century

    Multicultural Discourses in Turbulent Times (Presa Universitara Clujeana), pp. 13-30

2020

  1. Presencia de modelos didácticos de procedencia británica en España a principios del siglo XIX: la función educativa de la familia

    La invención de la infancia: XIX encuentro de la Ilustración al Romanticismo : Cádiz, Europa y América ante la modernidad, 1750-1850 : Cádiz, 15-17 de octubre, 2019

  2. Propostas metodolóxicas activas en dous Programas de Posgrao da UDC: Aprendizaxe cooperativa, Flipped Classroom e Entornos Persoais de Aprendizaxe

    Contextos universitarios tranformadores: boas prácticas no marco dos GID

  3. Representations of the New Woman in "The Irish Times" and "The Weekly Irish Times". A Preliminary Approach

    Oceánide, Núm. 13, pp. 61-68

  4. The Maid of Saragossa, a Spanish Woman Warrior in Anglo-American Catalogues of Celebrated Women

    Journal of War and Culture Studies, Vol. 13, Núm. 3, pp. 279-297

  5. Women Artists and Activism in Ellen Clayton's "English Female Artists" (1876)

    Oceánide, Núm. 12, pp. 37-44

  6. Young girls on the move in Charlotte Smith’s didactic miscellany collections

    ES Review. Spanish Journal of English Studies, Núm. 41, pp. 57-76

2019

  1. An argument for arguing: debates as a teaching and learning resource in the english classroom

    Digilec: revista internacional de lenguas y culturas, Vol. 6, pp. 54-74