Publicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad de Cádiz (10)

2020

  1. Sexism in lyrics of children’s songs in school and family environment

    Education Sciences, Vol. 10, Núm. 11, pp. 1-13

2017

  1. Analysis of the use of ICT through music interactive games as educational strategy

    EDUCATION, HEALTH AND ICT FOR A TRANSCULTURAL WORLD

  2. Art, science and magic: Music and math the classroom

    ACM International Conference Proceeding Series

  3. Free software in music education: An interdisciplinary practical approach in primary school

    ACM International Conference Proceeding Series

  4. ICT IN THE MUSIC CLASSROOM. ACHIEVING MUSICAL LITERACY IN THE 21ST CENTURY

    9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES (EDULEARN17)

  5. Online Interactive Storytelling as a strategy for learning music and for integrating pupils with hearing disorders into Early Childhood Education (ECE)

    EDUCATION, HEALTH AND ICT FOR A TRANSCULTURAL WORLD

  6. Prácticas innovadoras para favorecer la interdisciplinariedad en infantil: aprendizaje de música y matemáticas mediante PDI

    CUICIID 2017: congreso Universitario Internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy. Contenidos, investigación, innovación y docencia

2016

  1. Investigación sobre la globalización y el tratamiento interdisciplinar en el aula de infantil

    CUICIID 2016: congreso Universitario Internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy. Contenidos, investigación, innovación y docencia

2015

  1. Beneficios de la música en conductas disruptivas en la adolescencia

    Actualidades Investigativas en Educación, Vol. 15, Núm. 3

2014

  1. Eficacia de la música en el rendimiento académico de adolescentes con conductas disruptivas

    Avances en Ciencias de la Educación y del Desarrollo, 2014 II Congreso internacional de ciencias de la educación y del desarrollo. Granada (España), 25-27 de Junio de 2014 (Asociación Española de Psicología Conductual AEPC), pp. 496-501