María Elena
Arce Fariña
Profesora Titular de Universidad
Carla María
Míguez Álvarez
Publicaciones en las que colabora con Carla María Míguez Álvarez (18)
2022
-
Blending learning as an approach in teaching sustainability
Interactive Learning Environments, Vol. 30, Núm. 9, pp. 1577-1592
2018
-
Definition of the proper placement point for balance assessment with accelerometers in older women
Revista Andaluza de Medicina del Deporte, Vol. 11, Núm. 3
2017
-
The sustainable development goals: An experience on higher education
Sustainability (Switzerland), Vol. 9, Núm. 8
2016
-
Definition of the proper placement point for balance assessment with accelerometers in older women
Revista Andaluza de Medicina del Deporte
-
Integration of the free software GenOpt for a thermal engineering course
Computer Applications in Engineering Education, Vol. 24, Núm. 3, pp. 356-364
2015
-
Estudio preliminar del efecto del entorno socioeconómico en estudiantes de Ingeniería Industrial medido a través del nivel de burnout
Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: libro de resúmenes XI FECIES
-
Higher education drop-out in spain-particular case of universities in Galicia
International Education Studies, Vol. 8, Núm. 5, pp. 247-264
-
Metodología para la realización de procesos de optimización y calibración en prácticas de Ingeniería Térmica
Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: libro de resúmenes XI FECIES
2014
-
ASSESSMENT OF THE AUTONOMOUS TIME SPENT BY STUDENTS IN DIFFERENT COURSES IN THE MASTER OF OCCUPATIONAL RISK PREVENTION
INTED2014: 8TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE
-
ASSESSMENT OF THE TIME MANAGEMENT BY STUDENTS IN THE MASTER OF OCCUPATIONAL RISK PREVENTION
EDULEARN14: 6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES
-
METHODOLOGY TO CARRY OUT SENSITIVITY ANALYSIS THROUGH FRIENDLY TOOLS FOR ITS USE IN PRACTICES OF BUILDING SIMULATION
EDULEARN14: 6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES
-
Percepción de los entornos virtuales de aprendizaje en estudiantes universitarios: el uso de la plataforma
Investigaciones en el contexto universitario actual (Educación), pp. 709-713
-
USE OF THE SOFTWARE GENOPT AS A SUPPORT TOOL IN SIMULATION PRACTICES
INTED2014: 8TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE
2013
-
ASSESSMENT AND CO-ASSESSMENT OF THE MASTER'S THESIS IN THE MASTER OF THERMAL ENGINEERING AT UNIVERSITY OF VIGO THROUGH THE DESIGN OF A RUBRIC
6TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI 2013), pp. 6326-6331
-
Aprendizaje basado en proyectos: aplicación en una asignatura de máster de investigación de ingeniería térmica
VIII Congreso Nacional de Ingeniería Termodinámica. [Recurso electrónico]: libro de actas
-
Project based learning: Application to a research master subject of thermal engineering
JOTSE, Vol. 3, Núm. 3, pp. 132-138
-
Socialización y comportamientos disruptivos en el aula
Psicología de la salud y promoción de la calidad de vida (Andavira), pp. 69-70
-
TOOLS FOR SELF-DIRECTED LEARNING: LEARNING PILLS AND RUBRIC
6TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI 2013)