Alba Elena
Martínez Santos
Profesora Ayudante Doctora
Publicaciones (32) Publicaciones de Alba Elena Martínez Santos
2024
-
Dermatology Self-Medication in Nursing Students and Professionals: A Multicentre Study
Healthcare (Switzerland), Vol. 12, Núm. 2
-
Host gene expression signatures to identify infection type and organ dysfunction in children evaluated for sepsis: a multicentre cohort study
The Lancet Child and Adolescent Health, Vol. 8, Núm. 5, pp. 325-338
2023
-
El manejo de la dermatitis atópica en la escuela a través de la literapia
Educación, tecnología, innovación y transferencia del conocimiento (Dykinson), pp. 861-872
-
Identifying engagement and associated factors in nursing students: An exploratory study
Journal of Professional Nursing, Vol. 48, pp. 77-83
-
Online (versus face-to-face) augmented reality experience on nursing students’ leg ulcer competency: Two quasi-experimental studies
Nurse Education in Practice, Vol. 71
2022
-
Blood donation attitudes and knowledge in Spanish undergraduates with roles in health-education
Transfusion and Apheresis Science, Vol. 61, Núm. 4
-
Conocimientos de las Enfermeras sobre úlceras de extremidades inferiores, una propuesta de formación continuada basada en evidencia
Educación y sociedad: pensamiento e innovación para la transformación social (Dykinson), pp. 1952-1960
-
Effectiveness of augmented reality in learning about leg ulcer care: A quasi-experimental study in nursing students
Nurse Education Today, Vol. 119
-
Positive and Negative Feelings among Spanish Young–Old and Old–Old during the Lockdown of the COVID-19 First Wave
Clinical Gerontologist, Vol. 45, Núm. 1, pp. 31-35
-
Realidad aumentada para la formación enfermera: satisfacción y autoconfianza del alumnado de grado
Educar para transformar: Innovación pedagógica, calidad y TIC en contextos formativos (Dykinson), pp. 2292-2299
2021
-
A systematic review of augmented reality in health sciences: A guide to decision-making in higher education
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 8
-
A systematic review of the educational experiences and needs of children with cancer returning to school
Journal of Advanced Nursing, Vol. 77, Núm. 7, pp. 2971-2994
-
Attitudes and knowledge in blood donation among nursing students: A cross-sectional study in Spain and Portugal
Nurse Education Today, Vol. 106
-
Care tasks and impact of caring in primary family caregivers: A cross-sectional study from a nursing perspective
Applied Nursing Research, Vol. 62
-
Gender impact of caring on the health of caregivers of persons with dementia
Patient Education and Counseling, Vol. 104, Núm. 9, pp. 2165-2169
-
Realidad aumentada en Educación Superior en Ciencias de la salud. Una revisión de los instrumentos de desarrollo
La transformación digital de la universidad: XI CIDU Congreso Iberoamericano de Docencia Universitaria
-
Realidad aumentada para la enseñanza-aprendizaje de la fisiología cardíaca en el Grado de Enfermería: Percepción de los estudiantes
La transformación digital de la universidad: XI CIDU Congreso Iberoamericano de Docencia Universitaria
2020
-
Características del empleo de la vía subcutánea para la administración de medicamentos en pacientes en cuidados paliativos
Index de enfermería: información bibliográfica, investigación y humanidades, Vol. 29, Núm. 1, pp. 37-41
-
Competencias y actitudes para el uso de las TIC de los estudiantes del grado de maestro de Galicia.
Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Vol. 50, Núm. 1, pp. 103-120
-
Cuidados en la vía subcutánea, síntesis de la evidencia en Enfermería: en cuidados paliativos la vía subcutánea presenta un gran interés en el que Enfermería tendrá un papel fundamental
Editorial Académica Española (EAE)