Escenarios de aprendizaje. Historia, diseño e influencia del espacio arquitectónico universitario en el proceso de enseñanza-aprendizaje mediante metodologías activas

  1. Prado Acebo, Cristina
Dirixida por:
  1. Enrique M. Blanco Lorenzo Director
  2. Antonio Santiago Río Vázquez Co-director

Universidade de defensa: Universidade da Coruña

Fecha de defensa: 02 de febreiro de 2024

Tribunal:
  1. Nieves Fernández Villalobos Presidente/a
  2. Miguel Abelleira Secretario
  3. António Bernardo Mendes de Seiça da Providência Santarém Vogal
Departamento:
  1. Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición

Tipo: Tese

Teseo: 827255 DIALNET lock_openRUC editor

Resumo

A educación é un tema de interese mundial, incluíndo os espazos onde se desenvolve. Fálase dun cambio na educación, pero non do espazo necesario para estas novas metodoloxías activas, o cal non cambiou no último século, ou non substancialmente. Baixo o paraugas do filósofo e pedagogo Dewey, seguindo a súa máxima de aprender facendo, realízase un percorrido histórico polos escenarios de aprendizaxe no nivel universitario e estúdanse os factores para ter en conta no seu deseño, observando a necesidade dun cambio nos escenarios de aprendizaxe, especialmente na escala do deseño interior e mobiliario, que deben adaptarse á metodoloxía, actividades a desenvolver e aos usuarios. É necesario coñecer a influencia que ten o ambiente físico e saber como usar os distintos escenarios de aprendizaxe para maximizar a experiencia dos estudantes, que deben ser o centro de todas as propostas. Dentro do cambio da aula escena ao ambiente escenario, se deconstrúe a aula e os seus principais elementos máis característicos, analizando o paso do pupitre moble ao prototipo móbil, da lousa e do estrado á interfaz interactiva, e da porta á apertura.