A música e as normas. Unha lección musical para xuristas

  1. Seoane Rodríguez, José Antonio
Revista:
Anuario da Facultade de Dereito da Universidade da Coruña

ISSN: 1138-039X 2530-6324

Ano de publicación: 2023

Número: 27

Páxinas: 160-168

Tipo: Artigo

DOI: 10.17979/AFDUDC.2023.27.0.9913 DIALNET GOOGLE SCHOLAR

Outras publicacións en: Anuario da Facultade de Dereito da Universidade da Coruña

Resumo

A música e o Dereito son prácticas sociais que comparten diversas características, entre elas a súa dimensión normativa. Desde unha perspectiva filosófica ou filosófico-xurídica, este texto pretende ofrecer unha breve aproximación epistemolóxica e ontolóxica ao fenómeno musical e examinar como regula a música o seu funcionamento. Trátase, xa que logo, de analizar a música como práctica normativa para tentar comprender mellor o Dereito e a actividade dos xuristas.

Referencias bibliográficas

  • ADORNO, Theodor W., Escritos musicales I-III, trad. Alfredo Brotons Muñoz e Antonio Gómez Schneeklotz, Madrid, 2006.
  • ALEXY, Robert, La institucionalización de la justicia (Seoane, J. A., ed.), Granada, 2016, 3.ª ed.
  • ARISTÓTELES, Ética a Nicómaco, ed. bilingüe e trad. María Araujo e Julián Marías (1949), Madrid, 1999, 7.ª ed.
  • BALKIN, Jack M.; LEVINSON, Sanford, “Law as performance”, Law and Literature. Current legal issues 2 (Freeman, M.; Lewis, A., eds.), Oxford, 1999, pp. 729-751.
  • BENSON, Bruce E., The improvisation of musical dialogue: A phenomenology of music, Cambridge, 2003.
  • BERIO, Luciano, Un recuerdo al futuro (2006), trad. Rosa Rius y Pere Salvat, Barcelona, 2019.
  • BOBBIO, Norberto, El positivismo jurídico, trad. Rafael de Asís e Andrea Greppi, Madrid, 1993.
  • BRENDEL Alfred, De la A a la Z de un pianista. Un libro para amantes del piano (2012), trad. Jorge Seca, Barcelona, 2013.
  • BRUNELLO, Mario, “La leggi tra le note”, Interpretare. Dialogo tra un musicista e un giurista (Brunello, M.; Zagrebelsky, G.), Bologna, 2016, pp. 7-34.
  • BRUNELLO, Mario; ZAGREBELSKY, Gustavo, “Dialogo tra un musicista e un giurista”, Interpretare. Dialogo tra un musicista e un giurista (Brunello, M.; Zagrebelsky, G.), Bologna, 2016, pp. 65-139.
  • CATERINI, Mario, “La creatividad de la interpretación: una comparación entre el Derecho penal y el arte musical”, Derechos y Libertades 32, 2015, pp. 49-78.
  • DERRIDA, Jacques; COLEMAN, Ornette, “La langue del autre”, Les Inrockuptibles 115, 1997, pp. 37-40. Dispoñíbel en https://www.lesinrocks.com/actu/ornette-coleman-et-jacques-derrida-la-langue-de-lautre-94053-20-08-1997/.
  • FRANK, Jerome, “Words and music: Some remarks on statutory interpretation”, Columbia Law Review 47/8, 1947, pp. 1259-1278.
  • GOLDMAN, Alan H., Practical rules. When we need then and when we don’t, Cambridge, 2002.
  • HASSEMER, Winfried, “Sistema jurídico y codificación. La vinculación del juez a la ley”, trad. María Virginia Martínez Bretones, El pensamiento jurídico contemporáneo (Kaufmann, A.; Hassemer, W., eds; Robles, G., ed. esp.), Madrid, 1992, pp. 199-217.
  • KANIA, Andrew, “Definition”, The Routledge Companion to Philosophy and Music (Gracyk, Th. e Kania, A., eds.), London, 2011, pp. 3-13.
  • LAPORTA, Francisco J., “Ley y Constitución”, El imperio de la ley. Una visión actual, Madrid, 2007, pp. 219-242.
  • LEVINSON, Sanford; BALKIN, J. M., “Law, music and other performing arts”, University of Pennsylvania Law Review 139, 1991, pp. 1597-1658
  • MacINTYRE, Alasdair, Tras la justicia (1981; 19852), trad. Amelia Valcárcel, Barcelona, 1987, ed. 2001.
  • MANDERSON, Desmond, “Fission and fusion: from improvisation to formalism in law and music”, Critical Studies in Improvisation/Études critiques en improvisation, 6/1, 2010, pp. 1-9.
  • NUSSBAUM, Martha C., La fragilidad del bien. Fortuna y ética en la tragedia y la filosofía griega (1986), trad. Antonio Ballesteros, Madrid, 1995.
  • POUND, Roscoe, “Law in books and law in action”, American Law Review 44/1 (1910), pp. 12-36.
  • PRIETO SANCHÍS, Luis, “Sobre el neoconstitucionalismo y sus implicaciones”, Justicia constitucional y derechos fundamentales, Madrid, 2003, pp. 101-135.
  • RAMSHAW, Sarah, “The paradox of performative immediacy: law, music, improvisation”, Law, Culture, and Humanities, 12/1, 2016, pp. 6-16.
  • RAZ, Joseph, “La naturaleza institucional del derecho” (1974), La autoridad del Derecho (1979), trad. e notas Rolando Tamayo y Salmorán, México, 1982, pp. 135-155.
  • SEARLE, John R., La construcción de la realidad social (1995), trad. Antoni Domènech, Barcelona, 1997.
  • SEOANE, Pablo, Regla y tiempo real. Improvisación, interpretación y ontología de la obra musical, Sevilla, 2020.
  • TARUSKIN, Richard, Text and Act. Essays on music and performance, New York, 1995.
  • TARUSKIN, Richard, Music from the earliest notations to the sixteenth century, New York, 2010.
  • VIOLA, Francesco, Il diritto come pratica sociale, Milano, 1990.
  • WAGNER, Richard, La obra de arte del futuro (1849), trad. e notas Joan B. Llinares e Francisco López Martín, Valencia, 2007.
  • WITTGENSTEIN, Ludwig, Investigaciones filosóficas (1953), trad. A. García Suárez e U. Moulines, Barcelona, 1988.
  • ZAGREBELSKY, Gustavo, El derecho dúctil. Ley, derechos, justicia (1992), trad. Marina Gascón, Madrid, 1995.