A heteronormatividade como obstáculo na lectura poética. O caso Elvira Riveiro Tobío

  1. Lema París, Ánxela
Revista:
Abriu: estudos de textualidade do Brasil, Galicia e Portugal

ISSN: 2014-8526 2014-8534

Ano de publicación: 2017

Título do exemplar: Literatura brasileira atual e desafios do contemporâneo

Número: 6

Páxinas: 161-172

Tipo: Artigo

DOI: 10.1344/ABRIU2017.6.8 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: Abriu: estudos de textualidade do Brasil, Galicia e Portugal

Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable

Resumo

O presente traballo toma o poemario Carnia haikai (2012) de Elvira Riveiro Tobío como punto de partida para a análise da representación das sexualidades non normativas no eido da poesía galega contemporánea. Partindo da configuración heteronormativa que existe no imaxinario colectivo no que ao amor e á sexualidade se refire, reflexionarase sobre como este aspecto afecta ao proceso de lectura posto que se pecha a posibilidade dunha outra maneira de ler que daría lugar a mensaxes poéticas moito máis rupturistas e transgresoras do que as convencionais etiquetaxes literarias nos fan ver e pensar no que ás identidades sexuais se refire.

Referencias bibliográficas

  • Esteban, Mari Luz (2011). Crítica del pensamiento amoroso. Barcelona: Bellaterra.
  • Fuss, Diana (1991). «Inside/Out». Diana Fuss (ed.), Inside/out. Lesbian theories, gay theories. New York: Routledge, 1-10.
  • González Fernández, Helena (2006). «Anatomía de “tanta visibilidade” das mulleres na literatura». Madrygal, 9, 69-72.
  • Hermo, Gonzalo (2013). «Rostros marondos ou sobre como reler a poesía erótica dos 90». Proxecto derriba, 27 de xuño [en liña] [25 novembro 2016]. <http://proxectoderriba.org/rostros-marondos-ou-sobre-como-reler-a-poesia-erotica-dos-90/>.
  • Kechiche, Abdellatif (2013). La vie d’Adèle. Filme.
  • Le Cain, Blandine (2013). «La Vie d’Adèle: très mauvais souvenirs pour les deux actrices». Le Figaro, 2 de setembro [en liña] [25 novembro 2016]. <http://www.lefigaro. fr/cinema/2013/09/02/03002-20130902artfig00538--la-vie-d-adele-tres-mauvaissouvenirs-pour-les-deux-actrices.php>.
  • Lopo, Antón; Romaní, Ana (1999). Lob*s. [Santiago de Compostela]: Laboratorio de Indagacións Poéticas.
  • Maroh, Julie (2010). Le bleu est une couleur chaude. París: Glénat.
  • Picallo Fuentes, Héctor (2013). «Carnia haikai de Elvira Riveiro». O Karrapoucho, 27 de abril [en liña] [25 novembro 2016]. <http://karrapucho.blogspot.fr/2013/04/ carnia-haikai-de-elvira-riveiro.html>.
  • Requeixo, Armando (2013). «Poesía tribadista». Criticalia, blog de Armando Requeixo, 25 de marzo [en liña] [25 novembro 2016]. <http://armandorequeixo.blogaliza. org/2013/03/25/poesia-tribadista/>.
  • Riveiro Tobío, Elvira (2012). Carnia haikai. Malpica: Caldeirón.
  • Roig Rechou, Blanca-Ana (coord.) (2013). Informe de Literatura. A literatura galega no ano 2012 e a súa recepción. Santiago de Compostela: Centro Ramón Piñeiro para a Investigación en Humanidades / Xunta de Galicia.
  • Suárez Briones, Beatriz (2005). «Queerizando a autoridade: da morte do “autor” á súa representación posmoderna». Grial, 165, 18-25.